پوکی استخوان, عمومی, مطالب مفید

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان کدام است؟ سوالی که بسیاری از افراد برای افزایش استحکام استخوان به دنبال جواب آن هستند. برای افزایش استحکام و تراکم استخوان‌ها، کلسیم و ویتامین دی نقش اساسی دارند.

کمبود هر کدام از این مواد باعث کاهش تراکم استخوان شده و فرد به پوکی استخوان دچار می‌شود. این بیماری باعث می‌شود تا استخوان‌های بدن بسیار ضعیف و شکننده باشند و با کوچک‌ترین ضربه هم دچار آسیب دیدگی شوند؛ به طوری که فشارهای خفیف و زمین خوردن موجب شکستگی و آسیب دیدگی استخوان می‌شوند.

برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری در ابتدا باید معاینات مربوط به سنجش تراکم استخوان را انجام دهید. مرکز تصویربرداری پزشکی تابا برای انجام این تست در کنار همکاری با پزشکان مجرب و متخصص از پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌کند تا شما مراجعه کنندگان عزیز به راحتی و با اطمینان کامل معاینات خود را انجام دهید.

در این مطلب به صورت کامل در مورد بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان صحبت می‌کنیم و هر آنچه که نیاز است بدانید را به صورت کامل توضیح می‌دهیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می‌کنیم.

  • تاثیر کلسیم بر روی پوکی استخوان
  • پوکی استخوان چیست؟
  • بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان
  • چه افرادی به قرص کلسیم نیاز دارند؟

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

تاثیر کلسیم بر روی پوکی استخوان

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان ؛ تاثیر کلسیم بر روی پوکی استخوان
بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان ؛ تاثیر کلسیم بر روی پوکی استخوان

یکی از مواد معدنی بی‌نظیر برای جوش خوردن استخوان، کلسیم است که دارای مزایا و فواید بسیاری است. به همین علت است که بسیاری از افراد به دنبال بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان می‌گردند. از آن جایی که کلسیم در بدن ساخته نمی‌شود؛ لازم است از مواد غذایی و مکمل‌هایی استفاده کنید که این ماده معدنی را داشته باشند. بنابراین استفاده از محصولاتی همچون پنیر، شیر، کشک و ماست که شامل کلسیم بسیاری هستند، در بهبودی و تقویت بافت استخوان بسیار تاثیر گذار است.

یکی دیگر از مواردی که در جذب کلسیم نقش مهمی دارد لیزین است. در حقیقت لیزین نوعی اسید آمینه است که نقش چشمگیری در جذب نمودن کلسیم دارد. بیشتر محصولاتی که دارای پروتئین زیادی هستند لیزین آن‌ها نیز زیاد می‌باشد. موادی همچون سیب، لوبیا، تخم مرغ، ماهی، شیر کم چرب، اسفناج و لوبیا  شامل مقدار زیادی لیزین می باشند.

در صورت کمبود کلسیم، بدن برای حفظ میزان این ماده معدنی، از کلسیم ذخیره شده در استخوان‌ها استفاده می‌کند. این مورد سبب کاهش میزان ماده معدنی در استخوان شده و در نتیجه تراکم این بافت نیز کم می‌شود. با گذر زمان تکرار این امر فرد به بیماری پوکی استخوان دچار می‌شود. بنابراین مصرف بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها بسیار مهم است.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان کدام است؟

1) قرص استیوکینون

بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان ؛ قرص استیوکینون
بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان ؛ قرص استیوکینون

مورد اول برای آشنایی با بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان ، قرص استئوکینون هولیستیکا است. این مکمل کلسیم حاوی ویتامین‌های K2 و D3 است که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری‌های استخوانی مانند استئوپروز (پوکی استخوان) و شکستگی‌ها نقش بسزایی دارد. استئوپروز از جمله شایع‌ترین بیماری‌های استخوانی است که در آن تخریب بافت استخوانی و کاهش توده استخوانی مشاهده می‌شود. این بیماری با افزایش سن مرتبط است. مکمل استئوکینون به سبب داشتن ویتامین K2 در پیشگیری و درمان این بیماری‌ها مکانیسم‌های متفاوتی دارد.

ویتامین D3 در این مکمل یک ویتامین محلول در چربی است. این ویتامین به بدن در جذب کلسیم و فسفر کمک می‌کند. داشتن مقدار مناسب ویتامین D، کلسیم و فسفر برای ساخت و حفظ استخوان‌های قوی مهم است

زمان مصرف بهترین قرص کلسیم برای پوکی استخوان به همراه وعده غذایی است. اما توجه داشته باشید مصرف بیش از حد تجویز شده هر دارویی از جمله مکمل‌های ممکن است باعث تاثیرات جانبی مانند مسمومیت غذایی شود. پس توصیه می‌کنیم برای اطمینان بیشتر حتما با پزشک خود مشورت کنید تا با اطمینان خاطر مکمل خود را مصرف کنید.

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *