رادیولوژی دیجیتال, مطالب مفید

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز | تصویربرداری پزشکی تابا

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز کجاست؟ بهترین مرکز رادیولوژی چه ویژگی‌های مهمی دارد؟ تمامی این‌ها سوالاتی است که برای بسیاری از مراجعه کنندگان عزیز ایجاد می‌شود. در حقیقت رادیولوژی نوعی تصویربرداری تشخیصی است که با کمک قدرت بالای آن پزشکان می‌توانند شرایط بدنی بیمار را بهتر بررسی کنند.

هدف از انجام رادیولوژی تشخیص مشکلات داخلی، جلوگیری از آسیب‌های جدی و درد است. بنابراین لازم است در انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی شیراز حساسیت کافی داشته باشید تا بتوانید نسبت به وضعیت سلامتی خود مطمئن‌تر شوید.

برای انجام دقیق این نوع از تصویربرداری پزشکی نیاز است از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها استفاده شود تا نتیجه معاینات بسیار دقیق باشد. خوشبختانه مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی مجرب در کنار شماست تا این دغدغه شما را رفع ‌کند؛ و اطلاعات کامل‌ و دقیق‌تری از سلامت ارگان‌های بدن را در اختیارتان قرار دهد.

در این مطلب به صورت کامل در مورد بهترین مرکز رادیولوژی شیراز صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید تا کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • ویژگی‌های بهترین مرکز رادیولوژی شیراز
  • رادیولوژی چیست؟
  • رادیولوژی در مرکز تابا چگونه انجام می‌شود؟
  • چه افرادی به رادیولوژی نیاز دارند؟
  • کاربردهای رادیولوژی
  • انواع رادیولوژی

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز کجاست؟

بهترین مرکز رادیولوژزی شیراز کجاست؟
بهترین مرکز رادیولوژزی شیراز کجاست؟

از مهم‌ترین اقداماتی که افراد قبل از معاینات خود انجام می‌دهند؛ تحقیق در مورد بهترین مرکز رادیولوژی شیراز است. بسیاری از مراجعه کنندگان انتظار دارند معاینات خود را در در مراکزی انجام دهند که مجهز به امکانات و دستگاه‌های پیشرفته و مدرن باشند. از طرف دیگر وجود متخصصانی که با آرامش اطلاعات کامل را در اختیار افراد قرار دهند، بسیار ضروری است.

افزایش اطمینان و اعتماد مراجعه کنندگان یکی از مهم‌ترین اهداف مراکز تصویربرداری است. در راستای تحقق این هدف درک کردن شرایط بیمار و تلاش برای ایجاد محیطی که در آن احساس راحتی داشته باشند، بسیار مهم است.

مفتخریم در این قسمت شما را با مرکز تصویربرداری پزشکی تابا آشنا کنیم. این مرکز با انجام خدمات متنوع مانند ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی و سنجش تراکم استخوان در کنار شما خواهد بود تا معاینات خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. وجود خدمات متنوع و همچنین کادر پرشکی مجرب باعث شده تا درصد رضایت عموم افراد برای انجام معاینات در این مرکز بالا باشد و همین امر موجب شد تا این مرکز به عنوان بهترین مرکز رادیولوژی شیراز شناخته شود. در ادامه با ویژگی‌های بهترین مرکز رادیولوژی شیراز بیشتر آشنا می‌شویم.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ چرا مرکز تصویربرداری پزشکی تابا را انتخاب کنیم؟

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ مرکز تصویربرداری پزشکی تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ مرکز تصویربرداری پزشکی تابا

استرس و نگرانی در حین انجام معاینات امری کاملا طبیعی است که بسیاری از مراجعه کنندگان پس از مراجعه به بهترین مرکز رادیولوژی شیراز آن را تجربه می‌کنند. وجود افرادی که بتوانند در چنین شرایطی با راهنمایی و توصیه‌های مناسب بیماران را آرام کنند، بسیار مهم است. خوشبختانه همواره همکاران مجموعه تابا در دسترس هستند تا کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهند، تا بتوانید معاینات خود را به صورت دقیق انجام دهید.

وجود پزشکان باتجربه و متخصص برای بررسی معاینات شما تاثیر بسیار زیادی بر روی نتایج معاینه و همچنین درمان شما خواهد داشت. در حقیقت رادیولوژیست‌ها، پزشکانی هستند که پس از اتمام دوره‌های پزشکی، 4 تا 6 سال آموزش پیشرفته دیده‌اند. همچنین کارشناسان رادیولوژی که از نزدیک با پزشکان متخصص کار می کنند، 2 تا 4 سال در زمینه فناوری رادیولوژی آموزش می‌بینند.

اما همان طور که می‌دانید وجود کادر پزشکی متخصص در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز به تنهایی کافی نیست؛ برخورداری از تجهیزات و دستگاه‌‌های پیشرفته برای افزایش دقت و کیفیت تصاویر نیز بسیار مهم است. هدف و اولویت مرکز تصویربرداری پزشکی تابا به عنوان بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، افزایش ایمنی و سطح سلامتی جامعه است. ما متعهد به ارائه بهترین خدمات و تجربه تصویربرداری پزشکی و به حداقل رساندن قرار گرفتن شما در معرض تابش اشعه هستیم. با توجه به اینکه بهترین مرکز رادیولوژی شیراز را شناختیم، بهتر است با این نوع تصویربرداری پزشکی و نحوه انجام آن در مرکز تابا بیشتر آشنا شویم.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

بهترین مرکز رادیولوژی شیرار ؛ رادیولوژی چیست؟

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی چیست؟
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی چیست؟

این نمونه از تصویربرداری یکی از شاخه‌های پزشکی است که با استفاده از روش‌های غیر تهاجمی اطلاعات زیادی درباره اجزا درون بدن به ما می‌دهد. در رادیولوژی از اشعه ایکس برای ارزیابی و یا تشخیص و بررسی وضعیت بیمار استفاده می‌شود.

ممکن است شما هم از آن دسته افراد باشید که فکر کنید اشعه استفاده شده در این معاینه برای سلامتی بسیار مضر است. اما در حقیقت استفاده از این اشعه برای داشتن تصاویر دقیق و با کیفیت بسیار کمک کننده خواهد بود؛ به همین علت بودن آن هیچ خطری ندارد. دریافت تصاویر با دقت بالا به پزشکان این امکان را می‌دهند که مشکلات و ناهنجاری‌های موجود در بافت‌های مهم بدن را به صورت دقیق تشخیص بدهند.

با کمک تشخیص درست و به موقع، این امکان برای افراد فراهم می‌شود که از درمان خود مطمئن‌تر شوند و سریع‌تر بهبود یابند. بسیاری از افراد بعد از انجام این معاینه در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز هیچ گونه عوارض خاصی را تجربه نمی‌کنند.

نحوه انجام این معاینه در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نحوه انجام رادیولوژی در مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نحوه انجام رادیولوژی در مرکز تابا

ممکن است برای انجام این معاینه در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، کارشناسان رادیولوژی از شما بخواهند که بر روی تخت دراز بکشید؛ یا اینکه در کنار دستگاه مورد نظر بایستید تا تصویربرداری مورد نظر برای شما انجام شود. هنگامی که شما در مقابل پرتوهای اشعه ایکس قرار می‌گیرید، رادیولوژیست تصویر مورد نظر را می‌گیرد.

با کمک این دستگاه‌ها اشعه‌های ایکس به اندام‌های بدن تابیده می‌شوند. سپس با عبور این اشعه‌‌ها از بافت‌های بدن اطلاعات به دست آمده به صورت جریان الکتریکی به دستگاهای مخصوص ارسال می‌شود. در نهایت دستگاه این اطلاعات را به کامپیوتر پر قدرتی می‌فرستد و نتیجه کار به صورت تصویر ثبت می‌شود. وجود دستگاه‌های مدرن و پیشرفته در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز کمک می‌کند تا در مدت زمان سریع‌تری، با کیفیت‌ترین تصاویر را دریافت کنید.

هدف و اولویت مرکز تصویربرداری پزشکی تابا همواره افزایش آسایش و راحتی هموطنان عزیز است. در راستای تحقق این هدف با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی متخصص؛ تا انتهای معاینات در کنار شما خواهد بود تا اطلاعات کامل‌ و دقیق‌تری از نتیجه معاینات شما را در اختیارتان قرار دهد.

سوالات متداول در مورد بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

  • پذیرش بهترین مرکز رادیولوژی شیراز همه روزه از ساعت 7 تا 22 آماده پاسخگویی به مراجعین است.
  • شروع به کار بخش‌های رادیولوژی، سنجش تراکم استخوان و ماموگرافی، سی تی اسکن و سونوگرافی از ساعت 8 لغایت 22 است.
  • بخش ام آر آی از ساعت 6:30 صبح لغایت 12 شب و از 12 شب تا 4 بامداد جهت انجام خدمات بیماران خدمت رسانی می‌کند.

از طریق وبسایت تابا بخش نوبت دهی و یا به صورت حضوری با مراجعه به آدرس مرکز می توانید نوبت خود را ثبت کنید.

به صورت کلی برای انجام هر گونه آزمایش و تست که در آن از اشعه ایکس استفاد می‌شود؛ بهتر است جواهرات، اجسام فلزی و تلفن همراه را از خود دور کنید. زیرا این اجسام بر روی کیفیت تصاویر تاثیر می‌گذارند.

ریه، شکم و استخوان‌ها (اعم از جمجمه، سینوس‌های صورت، استخوان بینی، ستون فقرات، دنده‌ها، قسمت‌های مختلف دست و پا و فک و دهان)

توصیه می‌شود برای انجام رادیولوژی تلفن همراه و اجسام فلری را از خود دور کنید، همچنین در صورت باردار بودن باید به تکنسین اطلاع دهید.

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی دیجیتال

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا

رادیولوژی دیجیتال تکنولوژی جدید در عرصه پزشکی است که کاربردهای فراوانی دارد. همان طور که از نامش پیداست این روش به وسیله دستگاه‌های دیجیتال انجام می‌شود که باعث بهبود کیفیت تصاویر و افزایش دقت تشخیص می‌شود.

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز در رادیولوژی دیجیتال از دستگاه‌های مدرن استفاده می‌شود که تصویربرداری را با کیفیت بالا انجام می‌دهند. این دستگاه‌ها قابلیت حرکت در تمامی جهات را دارند. به همین علت بیمارانی که محدودیت حرکتی دارند، بدون درد و به راحتی می‌توانند بر روی تخت جابه‌جا شوند. از اهمیت ویژگی‌های دیجیتالی این دستگاه‌ها، می‌توان به تصویربرداری مهره‌های کمر و عکس‌های رنگی برای تشخیص بیشتر اشاره کرد. این تحول در رادیولوژی به بهبود دقت تشخیص و راحتی بیماران کمک می‌کند.

رادیولوژی دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نحوه انجام رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نحوه انجام رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا

در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، از تکنولوژی دیجیتال برای تصویربرداری از داخل بدن انسان استفاده می‌شود. این فرآیند به وسیله اشعه ایکس انجام می‌شود. وقتی اشعه ایکس به بدن فرد برخورد می‌کند، بخشی از انرژی آن در گیرنده‌های تصویر جذب می‌شود.

سپس این اطلاعات به صورت دیجیتال (جریان الکتریکی) به دستگاه مخصوص می‌رسد. این دستگاه با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته، اطلاعات جذب شده را به تصاویر تبدیل می‌کند. تصاویر به کمک کامپیوتر ثبت می‌شوند و در دسترس پزشکان قرار می‌گیرند.

روش انجام رادیولوژی دیجیتال در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، بستگی به ناحیه مورد نظر برای تصویربرداری دارد. ممکن است بیمار در حالت نشسته، ایستاده باشد یا  اینکه دراز بکشد و تکنسین، رادیولوژی متناسب با نیاز موقعیت بیمار را تنظیم می‌کند. سپس اشعه ایکس از محلی که قرار است تصویربرداری شود عبور می‌کند و اطلاعات لازم برای تولید تصویر به دستگاه دیجیتال می‌رسد.

مزایای رادیولوژی دیجیتال شامل بهبود کیفیت تصاویر، سرعت بالا در تحویل نتایج، کاهش میزان بهره‌برداری از اشعه ایکس برای بیمار و امکان انجام تصاویر پیشرفته‌تر مانند تصاویر رنگی و سه‌بعدی است. همچنین، این روش از اشعه ایکس بدون خطری استفاده می‌کند و به پزشکان کمک می‌کند تا به دقت بیشتری تشخیص بیماری‌ها را بگذارند.

مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

1) امکان استفاده از بیمه‌های درمانی و تکمیلی

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ امکان استفاده از بیمه‌های درمانی
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ امکان استفاده از بیمه‌های درمانی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مرکز تصویربرداری پزشکی تابا که باعث شده به عنوان بهترین مرکز رادیولوژی شیراز شناخته شود؛ فراهم کردن شرایطی است که افراد برای استفاده از تمام خدمات این مرکز می‌توانستند از انواع بیمه‌های درمانی استفاده کنند.

همان طور که می‌دانید کاهش هزینه‌های معاینات پزشکی با استفاده از بیمه برای بسیاری از افراد کمک کننده است. بنابراین وجود امکانات و شرایطی که بتوان با کمک آن هزینه معقولی را برای انجام خدمات پزشکی پرداخت کرد، بسیار مهم است.

یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، طرف قرارداد بودن آن با بیمه‌های مختلف است. مرکز تصویربرداری پزشکی تابا مفتخر است با بسیاری از بیمه‌های موجود قرارداد داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر از بیمه‌های طرف قرارداد بر روی این قسمت کلیک کنید.

2) دسترسی آسان به اطلاعات پزشکی و نوبت دهی در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نوبت دهی آنلاین
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ نوبت دهی آنلاین

از آن جایی که هدف و اولویت بهترین مرکز رادیولوژی شیراز آسایش و راحتی هموطنان عزیز است؛ بنابراین تمامی مراکز رادیولوژی بهتر است با ایجاد شرایطی اقدامات مربوط به نوبت دهی را برای تمامی افراد آسان‌تر کنند. یکی از بهترین راهکارها استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین است. در این صورت افراد در هر مکانی که باشند به راحتی با استفاده از سامانه نوبت دهی و غیر حضوری می‌توانند نوبت خود را دریافت کنند و یا به اطلاعات پزشکی خود دست یابند.

خوشبختانه مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با ارائه نوبت دهی آنلاین این امکان را فراهم کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای خدمات مورد نظر خود نوبت را دریافت کنید. نوبت دهی سریع و بدون اتلاف وقت در کنار دسترسی به تصاویر پزشکی از مهم‌ترین مزیت‌های بهترین مرکز رادیولوژی شیراز است.

3) پرسنل صبور و باتجربه

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ کادر پزشکی متخصص تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ کادر پزشکی متخصص تابا

هنگام انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، میزان تخصص و مهارت پزشکان بسیار مهم است. کادر پزشکی در این مجموعه باید افرادی با مهارت باشند تا بتوانند معاینات مراجعه کنندگان را به صورت دقیق تفسیر کنند. وجود کادر پزشکی متخصص در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز باعث می‌شود تا بسیاری از مراجعه کنندگان با اطمینان خاطر بیشتری معاینات خود را انجام دهند.

از طرف دیگر اخلاق حرفه‌ای کادر درمانی در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز حرف اول را می‌زند. بسیاری از افراد در هنگام انجام معاینات خود ممکن است دچار استرس می‌شوند؛ بنابراین وجود پرسنل پزشکی که در این شرایط بتوانند کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار افراد قرار دهند و باعث آرامش خاطر آن‌ها شوند، بسیار ضروری است. کارکنان مرکز تصویربرداری پزشکی تابا همواره در دسترس هستند تا سوالات شما را پاسخ دهند تا تجربه خوبی را از معاینات خود در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز داشته باشید.

4) استفاده از پیشرفته‌ترین تجهیزات

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تجهیزات پیشرفته مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تجهیزات پیشرفته مرکز تابا

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، برای عکس برداری از بافت‌ها و ارگان‌های مختلف بدن باید از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده کند. از آن جایی که همه افراد به دنبال این هستند که نتایج معایناتشان بسیار دقیق باشد؛ لازم در انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی شیراز بسیار حساس باشند. مراکزی که به دنبال افزایش اعتماد و رفاه هموطنان عزیز هستند، باید از جدیدترین تجهیزات و دستگاه‌های رادیولوژی استفاده نمایند.

برای این مورد باز هم مرکز تصویربرداری پزشکی تابا شما عزیزان را تنها نگذاشته است. برای انجام این نمونه از معاینات، از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها استفاده می‌کند تا مراجعه کنندگان با خیالی راحت معاینات خود را در این مرکز انجام دهند و بهترین نتیجه را بگیرند.

5) ارائه متنوع‌ترین خدمات در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ متنوع‌ترین خدمات مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ متنوع‌ترین خدمات مرکز تابا

وجود مراکزی که خدمات متنوعی را در اختیار افراد قرار دهند تا مراجعه کنندگان برای انجام معاینات خود به مراکز مختلفی نیاز نداشته باشند؛ یکی دیگر از ویژگی‌های مراکز تصویربرداری محبوب است. بهترین مرکز رادیولوژی شیراز با ارائه خدماتی نظیر ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام آر آی و سنجش تراکم استخوان در خدمت شما خواهد بود. برای انجام معاینات خود در این مرکز تنها کافیست از طریق سامانه نوبت دهی غیر حضوری با کارشناسان مجموعه ما ارتباط باشید.

6) تجربه خوب مراجعه کنندگان

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تجربه خوب مراجعه کنندگان
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تجربه خوب مراجعه کنندگان

اطلاعات از نظرات و تجربه مراجعه کنندگان می‌تواند به شما در انتخاب بهترین مرکز رادیولوژی در شیراز کمک کند. برخورداری از بهترین سابقه نشان دهنده اعتماد و راحتی مراجعه کنندگان است که باعث محبوبیت یک مرکز درمانی می‌شود.

هدف و اولویت مرکز تصویربرداری پزشکی تابا همواره افزایش اعتماد و رفاه حال هموطنان عزیز بوده است. خوشبختانه این مرکز تا به اکنون توانسته در این زمینه بسیار بدرخشد و رضایت و اعتماد بسیاری مراجعه کنندگان را جلب کند.

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ انواع رادیولوژی در شیراز

امروزه انواع مختلفی از تکنیک‌های رادیولوژی در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز انجام می‌شود. همه ما در طول زمان برخی از اصطلاحات مربوط به انواع رادیولوژی در شیراز را شنیده‌ایم؛ در ادامه به صورت کامل در مورد این مبحث صحبت می‌کنیم.

ا) سی تی اسکن

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سی تی اسکن مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سی تی اسکن مرکز تابا

در واقع یکی از روش‌های جایگزین و ایمن برای روش‌های تهاجمی مانند لاپاراسکوپی و…، سی تی اسکن است. این نوع از معاینه بدون درد و سریع انجام می‌شود. در روش سی تی اسکن با کمک اشعه ایکس تصاویر با تعداد بیشتر و به صورت مقطعی گرفته می‌شوند؛ که با کمک آن‌ها می‌توان بافت‌های درون بدن را بررسی کرد و برای تشخیص مشکلات بدن بسیار کمک کننده است.

اطلاعات از طریق دستگاه‌های سی تی اسکن و اشعه ایکس استفاده شده در آن به کامپیوتر مخصوص انتقال داده می‌شوند. دستگاه‌های سی تی اسکن به راحتی می‌توانند تصاویر با جزئیات بیشتر از نواحی داخلی بدن تهیه کنند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب سی تی اسکن و بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز را مطالعه کنید.

2) رادیولوژی دیجیتال

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ رادیولوژی دیجیتال مرکز تابا

در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز این نمونه از تصویربرداری با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود. این تجهیزات تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت نهایی تصویر و در نتیجه تشخیص پزشک خواهند داشت. استفاده از دستگاه‌هایی که قابلیت حرکت در تمامی جهات را داشته باشند؛ این امکان را به بیمارانی که دارای محدودیت حرکتی هستند، ایجاد می‌کنند که بدون درد و بسیار راحت بر روی تخت جابه‌جا شوند.

سرعت و کیفیت بالای تهیه تصویر باعث شده تا اکثر افراد از رادیولوژی دیجیتال استفاده کنند. اهمیت استفاده از دستگاه ‌ای دیجیتال به خصوص در تصویربرداری‌های مهره‌های کمر و عکس‌های رنگی بیشتر نمایان می شود. در خصوص نحوه انجام این معاینه در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، پیشنهاد می‌کنیم مطلب رادیولوژی دیجیتال را مطالعه کنید.

اهمیت انجام رادیولوژی دیجیتال

  • با توجه به اهمیت وضوح بسیار بالای تصاویر در رادیولوژی؛ به ویژه در تصویربرداری ستون فقرات و مهره‌های کمری، رادیولوژی دیجیتال بسیار کمک کننده است.
  • در این روش در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، میزان اشعه دریافتی بیمار به شدت کاهش یافته است، که از نظر ایمنی بسیار مهم است.
  • از آن جا که تصاویر به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شوند، امکانات ذخیره‌سازی و ارسال آن‌ها بسیار آسان و سریع است.
  • پزشکان رادیولوژیست به سرعت و با وضوح بیشتری به تصاویر دسترسی دارند، که این امر می‌تواند تشخیص و درمان را بهبود ببخشد.
  • بیماران می‌توانند لینک تصاویر را برای چندین پزشک مختلف ارسال کنند و از اطلاعات کامل‌تری برخوردار شوند. همچنین، این امکان را فراهم می‌کند تا تصاویر برای مسافت‌های طولانی نیز ارسال شوند.
  • این روش به پزشکان امکان می‌دهد که با کمترین تداخل؛ بدن بیمار را برای تحلیل دقیق‌تر بررسی کنند و اطلاعات مورد نیاز را به دقت بیشتری بدست آورند.
  • با دریافت چند عکس رادیولوژی دیجیتال در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ پزشکان می‌توانند در مراحل اولیه بیماری‌ها و مشکلات را تشخیص دهند که این موضوع به شروع سریع‌تر درمان و بهبود روند آن کمک می‌کند.
  • تصاویر رادیولوژی به دقت بالا و در کمترین زمان ممکن گرفته می‌شوند؛ رادیولوژی دیجیتال این اطلاعات مهم را در اختیار پزشکان قرار داده و فرآیند تصمیم‌گیری درمانی را تسهیل می‌کند.

3) سونوگرافی

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سونوگرافی مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سونوگرافی مرکز تابا

در سونوگرافی در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا از امواج فراصوت استفاده می‌شود. در واقع وجود فرکانس بالا در این امواج باعث می‌شود تصاویر دقیقی از ساختارها و بافت‌های داخل بدن گرفته شود.

نحوه عملکرد دستگاه سونوگرافی در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز به این صورت است که در ابتدا امواج فراصوت به بدن تابیده می‌شوند؛ سپس با بازتاب و اندازه‌گیری زمان رفت و برگشت این امواج، تصاویر نهایی از بافت‌های بدن گرفته می‌شود. این روش هم مانند سی تی اسکن بدون درد بوده و خطری ندارد. بنابراین افراد به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند، برای اطلاعت بیشتر توصیه می‌کنیم مطلب سونوگرافی در شیراز و بهترین مرکز سونوگرافی شیراز را مطالعه کنید.

4) ام آر آی

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ ام آر آی مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ ام آر آی مرکز تابا

MRI یکی از روش‌های محبوب است که همه ما حداقل یکبار در طول زندگی خود نام آن را شنیده‌ایم. این نمونه از تصویربرداری پزشکی بسیار ایمن و پیشرفته است. در ام آر آی از اشعه ایکس استفاده نمی‌شود. در این روش در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز از یک میدان مغناطیسی قوی و امواج رادیویی برای تهیه تصاویر از بافت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود.

هنگامی که این میدان مغناطیسی توسط دستگاه ایجاد شد؛ یک سیگنال رادیویی تشکیل شده که با کمک همین سیگنال از نواحی داخلی بدن تصاویر مورد نظر گرفته می‌شود. پزشک متخصص با کمک این نوع از رادیولوژی در شیراز می‌تواند به بافت‌های درونی بدن نفوذ کرده و به صورت دقیق‌تر مشکلات افراد را بررسی کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله ام آر آی و بهترین مرکز ام آر آی شیراز را مطالعه کنید.

5) سنجش تراکم استخوان

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سنجش تراکم استخوان مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ سنجش تراکم استخوان مرکز تابا

در حقیقت معاینه سنجش تراکم استخوان در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز یک روش پزشکی است. از این تست برای تعیین تراکم و استحکام استخوان‌ها استفاده می‌شود. گاهی اوقات ممکن است استخوان‌های افراد بسیار ضعیف شوند، به طوری که با ضربه‌های کوچک بشکنند و آسیب بینند؛ در چنین شرایطی پزشک توصیه می‌کند که حتما معاینات مربوط به تراکم استخوان را انجام دهند تا از بروز آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کنند.

با تعیین میزان اشعه خارج شده از بدن فرد، مقدار تراکم استخوان‌ها سنجیده می‌شود. در واقع هنگامی که تراکم این بافت زیاد و در مقابل فضای خالی در استخوان‌ها کم باشد، اشعه ایکس کمتری از بدن خارج می‌شود. خوشبختانه در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا برای انجام این سنجش مهم از به روزترین دستگاه جهت بررسی پوکی استخوان در همه سنین و به صورت روزانه و بدون نوبت دهی قبلی صورت می‌گیرد. اگر شما هم می‌‌خواهید این تست مهم را در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز انجام دهید، توصیه می‌کنیم مطلب سنجش تراکم استخوان در شیراز را مطالعه کنید.

6) ماموگرافی

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ ماموگرافی مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ ماموگرافی مرکز تابا

برای انجام این تصویربرداری در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز از اشعه ایکس با دز کم استفاده می‌شود. بعد از تنظیم محل دقیق دستگاه بر روی بدن افراد، اشعه ایکس از بافت پستان عبور می‌کند و تصاویر مورد نظر بر روی نمایشگر مخصوص ثبت می‌شوند.

در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز به طور معمول از هر سینه دو تصویر (4 تصویر در کل) در موقعیت‌های مختلف گرفته می‌شود. توجه داشته باشید برای گرفتن هر تصویر، بافت پستان برای مدت زمان خیلی کم تحت فشار قرار می‌گیرد.

بافت پستان‌ها باید به وسیله صفحه پلاستیکی (کمپرسور) تحت فشار قرار بگیرند تا تصاویر با دقت بالاتری تهیه شوند. در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، جنس این صفحه منعطف است، بنابراین شکل پستان را به خود می‌گیرد و بیمار دردی را احساس نمی‌کند. دستگاه ماموگرافی تابا با کمترین فشار، بهترین تصاویر را تهیه می‌کند. جهت آشنایی بیشتر با این نوع از تصویربرداری پزشکی توصیه می‌کنیم مطلب ماموگرافی در شیراز و بهترین مرکز ماموگرافی شیراز را مطالعه بفرمایید.

مزایای انجام تصویربرداری در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ مزایای انجام معاینات در مرکز تابا
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ مزایای انجام معاینات در مرکز تابا
  • یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های مراجعه به بهترین مرکز رادیولوژی شیراز این است که کار پزشک متخصص بسیار راحت‌تر می‌شود. در حقیقت به پزشک این امکان را می‌دهد تا با کمترین عارضه به داخل بدن بیمار راه پیدا کند و اطلاعات مورد نظر خود را به دست بیاورد.
  • با گرفتن چند عکس در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، پزشک می‌تواند در همان مراحل اولیه بیماری و مشکلات را تشخیص دهد. همین امر کمک می‌کند که درمان سریع‌تر آغاز شود و روند آن را بهبود می‌بخشد.
  • در کمترین زمان ممکن با دقت‌ زیادی تصاویر رادیولوژی گرفته می‌شوند. دریافت تصویر دقیق از نواحی مورد نظر، اطلاعات مهمی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد و تصمیم گیری را برای درمان آسان‌تر می‌کند.

اقدامات قبل از انجام این معاینه در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

برای انجام انواع رادیولوژی در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز نیاز به آمادگی خاصی ندارید. اما توجه داشته باشید برای انجام یک نمونه از رادیولوژی‌های خاص مانند عکس‌های رنگی ممکن است اقداماتی را قبل از آن انجام دهید.

توجه داشته باشید در ابتدای کار برای کسب اطلاعات در خصوص اقدامات لازم و نحوه آمادگی برای انجام معاینات در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ باید با پزشک خود مشورت کنید. در برخی از مواقع به شما توصیه می‌شود تلفن همراه، جواهرات و اجسام فلزی را از خود دور کنید و لباس مخصوص بپوشید. برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد آمادگی برای انجام انواع مختلف این رادیولوژی، پیشنهاد می‌کنیم لیست خدمات رادیولوژی و آمادگی مرکز پزشکی تابا را مطالعه کنید.

تفاوت رادیولوژی دیجیتال و ساده در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز

بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تفاوت رادیولوژی ساده و دیجیتال
بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ؛ تفاوت رادیولوژی ساده و دیجیتال

رادیولوژی دارای انواع مختلفی است که برخی از آن‌ها قدیمی‌تر هستند و بسیاری از افراد با آن‌ها آشنا هستند. اما در دوران مدرن امروزی، رادیولوژی دیجیتال به عنوان یک فناوری پیشرفته شناخته شده و مورد استفاده گسترده قرار گرفته است. در ادامه به مقایسه این دو نوع رادیولوژی می‌پردازیم و تفاوت‌ها و تشابه‌های آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

1) رادیولوژی ساده:

در رادیولوژی ساده و کلاسیک، از کاست (فیلم رادیولوژی) برای ضبط تصاویر استفاده می‌شود. اشعه ایکس از ناحیه مورد نظر بدن عبور کرده و به کاست برخورد می‌کند. در نهایت تصویر نهایی روی دستگاه مخصوص ظاهر می‌شود. این روش به خصوص برای تصویربرداری از شکستگی‌های استخوان مناسب است.

2) رادیولوژی دیجیتال:

در رادیولوژی دیجیتال در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، اشعه ایکس از تیوب عبور می‌کند و به گیرنده‌های تصویر برخورد می‌کند؛ در نهایت انرژی را دریافت و ذخیره می‌کند. سپس با استفاده از ابزارهای دیجیتال پیشرفته، این انرژی به تصاویر دیجیتال تبدیل می‌شود. این فرآیند باعث می‌شود تصاویر به سرعت و با کیفیت بسیار بالا آماده شوند. این روش به تشخیص دقیق‌تر و سریع‌تر بیماری‌ها کمک می‌کند.

بنابراین، رادیولوژی دیجیتال از تکنولوژی دیجیتال بهره می‌برد و باعث بهبود کیفیت تصاویر و سرعت در دسترسی به آن‌ها می‌شود. در حالی که رادیولوژی ساده از کاست فیلم استفاده می‌کند و برای تصویربرداری از استخوان‌ها مناسب است.

در حال حاضر، استفاده از دستگاه‌های پیشرفته رادیولوژی دیجیتال در بهترین مرکز رادیولوژزی شیراز (تابا) عوارض بسیار کمتری نسبت به دستگاه‌های قدیمی‌تر دارد. در این روش، افراد برای مدت زمان کمتری در معرض این اشعه قرار می‌گیرند و تصاویر مورد نظر بسیار سریع‌تر آماده می‌شوند. به طور کلی، افراد پس از انجام این آزمایش در بهترین مرکز رادیولوژی شیراز تجربه مشکلات و عوارض خاصی نمی‌کنند.

باید توجه داشت که بانوان باردار باید حداکثر امکان از انجام رادیولوژی خودداری کنند. این افراد باید رادیولوژی را فقط در موارد بسیار اورژانسی و با هماهنگی با پزشک متخصص خود انجام دهند.

سخن پایانی

بنابراین با مراجعه به بهترین مرکز رادیولوژی شیراز ، بسیاری از مشکلات بافت‌های بدن در مراحل ابتدایی تشخیص داده می‌شود. هنگامی روند بهبود و درمان بسیار برای بسیاری از افراد با موفقیت پیش خواهد رفت که بیماری به صورت دقیق و در زمان مناسب تشخیص داده شود.

بنابراین ضروری است در هنگام انجام رادیولوژی خطا و اشتباهی ایجاد نشود. مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با پزشکان و کارکنان متخصص و با تجربه، این اطمینان خاطر را به شما می‌دهد تا با خیالی آسوده معاینات خود را انجام دهید و تجربه بسیار خوبی از انجام آزمایشات خود داشته باشید.

برای انجام رادیولوژی و همچنین استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، تنها کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید؛ تا از سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویربرداری پزشکی نوبت خود را دریافت کنید.

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *