مطالب مفید, سی تی اسکن

سی تی اسکن بدون تزریق مرکز تابا

سی تی اسکن بدون تزریق یکی از روش‌های پیشرفته در تصویربرداری پزشکی است. به صورت کلی به علت استفاده از اشعه ایکس در این روش، تصاویر بسیار باکیفیت‌تر هستند به همین علت است که برای تشخیص دقیق بیماری‌ها پزشکان این نوع از تصویربرداری را توصیه می‌کنند.

با کمک سی تی اسکن بدون تزریق استخوان‌ها، اندام‌ها، بافت‌های نرم، عروق خونی و هر گونه توده مشکوکی به صورت کامل بررسی می‌شوند. این روش کاملا بدون درد و سریع انجام می‌شود و شما به راحتی می‌توانید این معاینه را انجام دهید.

برای انجام صحیح سی تی اسکن بدون تزریق نیاز است از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌ها استفاده شود تا نتیجه معاینات بسیار دقیق باشد. خوشبختانه مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی مجرب؛ این دغدغه شما را رفع می‌کند تا اطلاعات کامل‌ و دقیق‌تری از سلامت ارگان‌های بدن را در اختیارتان قرار دهد.

در این مطلب به صورت کامل در مورد سی تی اسکن بدون تزریق صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • سی تی اسکن بدون تزریق چیست؟
  • نحوه انجام سی تی اسکن بدون تزریق در مرکز تابا
  • کاربردهای سی تی اسکن بدون تزریق
  • انواع سی تی اسکن

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

سی تی اسکن بدون تزریق چیست؟

سی تی اسکن بدون تزریق چیست؟
سی تی اسکن بدون تزریق چیست؟

همه ما حداقل یکبار در طول زندگی خود نام سی تی اسکن را شنیده‌ایم. در واقع یکی از روش‌های پزشکی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته، سی تی اسکن بدون تزریق است. این روش بدون درد، آسان و سریع انجام می‌شود که با استفاده از دستگاه سی تی اسکن و بدون تزریق دارو برای بیمار انجام می‌شود.

در روش سی تی اسکن بدون تزریق با کمک اشعه ایکس تصاویر از زوایای مختلف بدن گرفته می‌شوند و در اختیار پزشکان قرار می‌گیرد. با کمک این روش بخش‌ها و اندام‌های مختلف بدن به صورت دقیق بررسی می‌شوند و مشکلات و بیماری‌ها به راحتی تشخیص داده می‌شوند.

بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز با استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته و همچنین همکاری با کادر پزشکی مجرب در کنار شما عزیزان خواهد بود تا با اطمینان خاطر معاینات خود را انجام دهید.

اشعه استفاده شده در سی تی اسکن بدون تزریق هیچگونه عوارضی برای افراد ندارد. تنها برای افزایش کیفیت و دقت تصویر از آن استفاده می‌شود. بنابراین اگر شما شما هم نیاز به انجام معاینات خود دارید توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر برای انجام آن اقدام کنید.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

نحوه انجام سی تی اسکن بدون تزریق در مرکز تابا

در اکثر موارد بیمار به صورت عادی بر روی تخت دراز می‌کشد و اشعه‌های موجود در دیواره‌های اسکنر به اندام‌های فرد تابیده می‌شود. با تابیدن این اشعه به اندام‌های بدن، اطلاعات به صورت جریان الکتریکی به دستگاه مخصوص ارسال می‌شود. در نهایت این اطلاعات به صورت تصاویر در اختیار پزشکان قرار می‌گیرند.سی تی اسکن بدون تزریق در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود در این روش هیچ نیازی به تزریق دارو نیست.

کاربردهای سی تی اسکن بدون تزریق

سی تی اسکن بدون تزریق ؛ کاربرد سی تی اسکن
سی تی اسکن بدون تزریق ؛ کاربرد سی تی اسکن

1) سی تی اسکن مغز بدون تزریق دارو: کمک به تشخیص سکته مغزی، خونریزی، و شکستگی جمجمه و…

2) سی تی اسکن سینوس‌ها و صورت بدون تزریق دارو: کمک به تشخیص عفونت‌های مزمن و یا حاد سینوس‌ها، شکستگی‌های استخوان‌های صورت و…

3) سی تی اسکن مهره‌ها بدون تزریق دارو: تشخیص شکستگی‌های ریز و قدیمی ستون مهره‌ها،کمک به تشخیص بد فرمی‌ها و ضایعات استخوانی

4) سیتی اسکن ریه بدون تزریق: کمک به تشخیص درگیری ریه در بیماری‌های عفونی و ویروسی مثل کووید،کمک به بررسی بافت ریه و علت مشکلات تنفسی…

5) سی تی اسکن شکم و لگن بدون تزریق: کمک به تشخیص سنگ کلیه، بیماری‌های مربوط به روده بزرگ و کوچک، یافتن علت درد های شکمی

سی تی اسکن بدون تزریق به علت قابلیت تشخیصی و دقت بالا برای تشخیص بسیاری از بیماری‌ها مانند سرطان، عفونت، اختلالات عروقی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چه کسانی به سی تی اسکن بدون تزریق نیاز دارند؟

از آن جایی که سی تی اسکن انواع مختلفی دارد بنابراین لازم است انتجم معاینات خود را به پزشک خود بسپارید. تشخیص این مسئله به عهده پزشک است و پزشک با توجه به مشکلات بیمار نوع سیتی را تعیین می‌کند.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با ارائه خدمات متنوع نظیر ماموگرافی، رادیولوژی، سنجش تراکم استخوان و ام آر آی در کنار شما عزیزان خواهد بود تا معاینات خود را به صورت دقیق انجام دهید.

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *