سی تی اسکن, مطالب مفید

سی تی اسکن سینوس ؛ مرکز تابا

سی تی اسکن سینوس ؛ مرکز تابا| نوبت فوری و آنلاین

آدرس: شیراز، معدل غربی، تقاطع فلسطین، ساختمان تابا

سی تی اسکن سینوس یک روش تصویربرداری پزشکی است که از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر مقطعی از بدن استفاده می‌کند. این تصاویر می‌توانند برای تشخیص طیف گسترده‌ای از مشکلات پزشکی، از جمله تومورها، عفونت‌ها، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ساختاری استفاده شوند.

سی تی اسکن سینوس یک روش تصویربرداری قدرتمند است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد وضعیت داخلی بدن ارائه دهد. به صورت کلی سی تی اسکن برای تشخیص مشکلات سینوسی، مغز، ستون فقرات، اندام های داخلی و استخوان ها مفید است.

سی تی اسکن سینوس یک روش بدون درد و ایمن است که اطلاعات دقیقی را در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. اگر شما هم به دنبال مرکزی هستید که بتوانید با اطمینان کامل معاینات خود را انجام دهید؛ بهترین انتخاب برای شما مرکز تصویربرداری پزشکی تابا خواهد بود.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا به عنوان بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز با همکاری با کادر پزشکی مجرب در کنار شما عزیزان خواهند بود تا با راهنمایی کامل، اطلاعات دقیقی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. در این مطلب به صورت کامل در مورد سی تی اسکن سینوس صحبت می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید تا کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • سی تی اسکن سینوس چیست؟
  • سی تی اسکن سینوس چگونه انجام می‌شود؟
  • چه کسانی به سی تی اسکن سینوس نیاز دارند؟
  • و …

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

سی تی اسکن سینوس چیست؟

سی تی اسکن سینوس چیست
سی تی اسکن سینوس چیست

سی تی اسکن سینوس یک روش تصویربرداری پزشکی است که از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر مقطعی از صورت استفاده می‌کند. این تصاویر میتوانند برای تشخیص طیف گستردهای از مشکلات صورت، از جمله سینوزیت، تومورها، آسیب‌ها و ناهنجاری‌های ساختاری استفاده شوند.

تصاویر مقطعی تولید شده در طی سی تی اسکن سینوس، مانند پنجره‌ای به درون بدن، نمای دقیقی از ساختارهای داخلی بدن ارائه می‌دهند. این تصاویر می‌توانند در چندین صفحه از نو قالب بندی شوند تا پزشکان بتوانند آن‌ها را از زوایای مختلف مشاهده کنند.

معایناتی که افراد در مراکز پزشکی سی تی اسکن سینوس انجام می‌دهند، باید کمترین میزان خطا را داشته باشد. برای این مورد هم باید از تجهیزات پیشرفته و مدرن استفاده کند که مراجعه کنندگان در هنگام استفاده از آن راحت باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر شما عزیزان می‌توانید مطلب سی تی اسکن در شیراز را مطالعه نمایید. همچنین مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با ارائه خدمات متنوع نظیر ماموگرافی، رادیولوژی، سنجش تراکم استخوان و ام آر آی آماده خدمت رسانی به شما هموطنان عزیز است.

در واقع هدف اصلی مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، درک شرایط مراجعه کنندگان و افزایش رضایت و اعتماد آن‌هاست. در راستای تحقق این همکاران ما در مجموعه متنوع‌ترین خدمات را با بهترین کیفیت برای شما عزیزان ارائه می‌دهند.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

نحوه انجام سی تی اسکن سینوس در مرکز تابا

سی تی اسکن سینوس مرکز تابا؛ نحوه انجام سی تی اسکن
سی تی اسکن سینوس مرکز تابا؛ نحوه انجام سی تی اسکن

همان طور که گفتیم سی تی اسکن سینوس به یکی از مراحل جدایی ناپذیر برای تشخیص و بررسی مشکلات صورت تبدیل شده است. برای آن که در هنگام مراجعه به بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز احساس راحتی داشته باشید؛ لازم است در همین ابتدای کار با نحوه انجام سی تی اسکن سینوس در مرکز تابا آشنا شوید.

تصاویر موجود در این معاینه، سطح مقطع‌هایی از صورت را نشان می‌دهند که با کمک این روش تصاویر دقیق‌تری در اختیار افراد قرار می‌گیرد. با استفاده از تجهیزات تخصصی سی تی اسکن سینوس که در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا موجود است؛ به آسانی می‌توان مشکلات مربوط به سینوس را تشخیص داد.

منبع اشعه ایکس درون دیواره اسکنر قرار دارد که وقتی بیمار درون این حلقه وارد می‌شود؛ حلقه دور بیمار می‌چرخد و تصاویر را ثبت می‌کند. با کمک دستگاه‌های پیشرفته در بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز (مرکز تابا)، اشعه‌های ایکس به اندام‌های بدن تابیده می‌شوند.

سپس با عبور این اشعه‌ها‌ از بافت‌ها اطلاعات به دست آمده به صورت جریان الکتریکی به دستگاهی به نام دتکتور ارسال می‌شود. در نهایت دتکتور این اطلاعات را به یک کامپیوتر پر قدرت می‌فرستد و نتیجه کار به صورت تصویر ثبت می‌شود.

تصاویر سی تی اسکن سینوس با جزئیات و دقت بیشتری نسبت به تصاویر رادیوگرافی ساده، شکل بسیاری از بافت‌ها و حتی استخوان‌ها را نشان می‌دهند. اسکنرهای جدید مرکز تابا حتی می‌توانند از داده‌های دریافتی، تصاویر سه بعدی ایجاد کنند و آن را در اختیار بیماران بگذارند.

اجزا مورد مشاهده در سی تی اسکن سینوس

۱- سینوس فکی (maxillary sinuses): در زیر چشم و در استخوان گونه واقع است. و بزرگ‌ترین سینوس بدن است. سینوزیت فکّی باعث ایجاد درد و احساس فشار در گونه‌ها می‌شود (دندان‌درد و سردرد).

۲- سینوس پیشانی (frontal sinuses): در بالای چشم و در استخوان پیشانی قرار دارد. سینوس‌های پیشانی تا سن ۵–۱۰ سالگی وجود ندارند. این سینوس‌ها از سن ۷ سالگی به بعد پدید می‌آیند. سینوزیت پیشانی باعث ایجاد درد و احساس فشار در بالای چشم‌ها می‌شود (سردرد).

۳-سینوس پرویزنی (ethmoid sinuses): بین چشم و بینی و در استخوان پرویزنی واقع است. سینوس‌های فکّی و پرویزنی از بدوِ تولّد وجود داشته و تا ۱۸ سالگی به رشد خود ادامه می‌دهد. سینوزیت پرویزنی باعث ایجاد درد و احساس فشار بین بینی و چشم‌ها می‌شود (سردرد).

۴- سینوس شب‌پره‌ای (sphenoid sinuses): در پشتِ سینوس پرویزنی و چشم و در مرکز استخوان جمجمه زیرِ غده هیپوفیز قرار دارد. سینوس‌های شب‌پره‌ای در سنین بلوغ ظاهر می‌گردد. سینوزیت شب‌پره‌ای باعث ایجاد درد و احساس فشار پشت چشم‌ها می‌شود

چرا سی تی اسکن سی تی اسکن سینوس تجویز می‌شود؟

سی تی اسکن سینوس ؛ کاربردهای سی تی اسکن
سی تی اسکن سینوس ؛ کاربردهای سی تی اسکن

سی تی اسکن سینوس به دلایل زیادی تجویز می شود، از جمله:

  • تشخیص عفونت سینوسی: سی تی اسکن سینوس می‌تواند به پزشک کمک کند تا وجود عفونت سینوسی را تشخیص دهد و شدت آن را تعیین کند.
  • تشخیص پولیپ بینی: پولیپ بینی رشد غیرسرطانی در بینی یا سینوس‌ها است. سی تی اسکن سینوس می‌تواند به پزشک کمک کند تا پولیپ بینی را تشخیص دهد و اندازه و محل آن را تعیین کند.
  • تشخیص تومور سینوسی: تومور سینوسی یک رشد غیرطبیعی در سینوس‌ها است. سی تی اسکن سینوس می‌تواند به پزشک کمک کند تا تومور سینوسی را تشخیص دهد و اندازه و محل آن را تعیین کند.
  • برنامه ریزی برای جراحی سینوس: سی تی اسکن سینوس می‌تواند به پزشک کمک کند تا ساختار سینوس‌ها را به طور دقیق بررسی کند و برای جراحی سینوس برنامه ریزی کند.

سی تی اسکن سینوس یک روش ایمن و بدون درد است که معمولاً در عرض چند دقیقه انجام می شود. سی تی اسکن سینوس معمولاً بدون هیچگونه آماده سازی خاصی انجام می شود، اما در برخی موارد ممکن است از شما خواسته شود که از مواد حاجب استفاده کنید. ماده حاجب یک ماده رنگی است که به رگ های خونی تزریق می شود و به پزشک کمک می کند تا تصاویر بهتری از سینوس ها ایجاد کند. اگر پزشک شما سی تی اسکن سینوس را تجویز کرده است، مهم است که دستورالعمل های او را دنبال کنید تا نتایج دقیقی حاصل شود.

چه کسانی به سی تی اسکن سینوس نیاز دارند؟

افراد زیر ممکن است به سی تی اسکن سینوس نیاز داشته باشند:

  • افرادی که علائم عفونت سینوسی دارند، مانند سردرد، تب، ترشحات بینی و درد صورت.
  • افرادی که پولیپ بینی دارند.
  • افرادی که مشکوک به تومور سینوسی هستند.
  • افرادی که برای جراحی سینوس برنامه ریزی می‌کنند.
  • افرادی که سر درد های مزمن در محل سینوس ها دارند، افرادی که انحراف تیغه بینی دارند؛ افرادی که سینوزیت دارند (ترشحات مخاطی بر اثر عملکرد ساختمان‌های کوچک شبیه مو به‌نام مژک‌ها (cilia) وارد بینی می‌شود و از این طریق تخلیه می‌شود. تمام سینوس‌ها به داخل بینی راه می‌یابند تا تبادل هوا و ترشحات مخاطی امکان‌پذیر باشد. عفونت یا آلرژی بافت‌های سینوس را ملتهب، قرمز و متورّم می‌کند. این حالتْ سینوزیت نامیده می‌شود.

سی تی اسکن سینوس یک روش تصویربرداری پزشکی است که از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر دقیق از سینوس‌ها استفاده می کند. سینوس‌ها حفره های خالی در استخوان‌های صورت هستند که به تنفس و تولید ترشحات کمک می‌کنند.

سخن پایانی

در نتیجه، سی تی اسکن سینوس یک روش تصویربرداری پزشکی ارزشمند است که می تواند به پزشکان کمک کند تا مشکلات پزشکی را تشخیص دهند و درمان را برنامه ریزی کنند. سی تی اسکن سینوس یک نوع سی تی اسکن است که به طور خاص برای بررسی سینوس ها استفاده می‌شود و می تواند برای تشخیص طیف وسیعی از مشکلات سینوسی استفاده شود.

برای انجام سی تی اسکن سینوس و همچنین استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، تنها کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید؛ تا از سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویربرداری پزشکی نوبت خود را دریافت کنید.

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *