ماموگرافی, سرطان سینه, مطالب مفید

شكل توده سرطان سينه

توده‌های پستان و شکل توده سرطان سینه موضوعاتی هستند که قصد داریم به صورت کامل در این مطلب به آن‌ها بپردازیم. بسیاری از بانوان ممکن است مشکل توده‌های پستان را در طول زندگی خود تجربه کنند. اما خوشبختانه تمام توده‌ها در بافت سینه، سرطانی نیستند.

به صورت کلی سلول‌های سرطانی در بافت پستان بسیار سریع‌تر از سایر سلول‌های سالم در این بافت رشد می‌کنند. روند رشد این سلول‌ها تا جایی ادامه می‌یابد که اکثر سلول‌‌های سالم بدن را تخریب می‌کنند. اگر علائم سرطان سینه نادیده گرفته شوند و بیماری پیشرفت کند، درمان آن سخت‌تر خواهد بود.

تشخیص و بررسی شکل توده سرطانی سینه بسیار مهم است؛ زیرا هر چه سریع‌تر و در مراحل ابتدایی بیماری سرطان تشخیص داده شود، درمان بسیار موثرتر می‌شود. یکی از راه‌هایی که شما با اطمینان کامل می‌توانید در آن بافت پستان را به صورت دقیق بررسی کنید، ماموگرافی و ام آر آی است.

اگر شما هم در انتخاب مرکز حساسیت زیادی دارید و می‌خواهید به بهترین شکل معاینات خود را انجام دهید؛ ما به شما مرکز تصویربرداری پزشکی تابا را معرفی می‌کنیم. این مرکز با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی متخصص، این امکان را فراهم کرده تا به صورت دقیق آزمایش‌های مورد نیاز شما را انجام شود.

در این مطلب به صورت کامل در مورد شکل توده سرطان سینه صحبت می‌کنیم و هر آنچه که نیاز است بدانید را توضیح می‌دهیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می‌کنیم.

  • سرطان سینه چیست و چه علائمی دارد؟
  • شکل توده سرطان سینه چگونه است؟
  • انواع توده‌های پستان
  • روش‌های بررسی توده‌های سینه

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

شکل توده سرطان سینه ؛ سرطان سینه چیست؟

شکل توده سرطان سینه ؛ سرطان پستان چیست؟
شکل توده سرطان سینه ؛ سرطان پستان چیست؟

سرطان سینه نمونه‌ای از سرطان‌های شایع است که در این بیماری عملکرد تقسیم سلول‌های پستان دچار اختلال می‌شوند. به همین علت ممکن است این سلول‌ها بدون کنترل و بیش از حد تکثیر شوند.

این نوع از سرطان می‌تواند هم در مردان و هم در هم در زنان به وجود بیاید. اما سرطان سینه در میان بانوان رایج‌تر است. به همین دلیل لازم است افراد نسبت به این بیماری و همچنین شکل توده سرطان سینه آگاهی‌های لازم را کسب کنند.  در این صورت است که تشخیص و درمان این بیماری سریع‌تر انجام می‌شود و میزان بهبود از بیماری سرطان سینه افزایش پیدا می‌کند.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند توده‌های پستان همه از نوع سرطانی و غیر قابل درمان هستند. اما توجه داشته باشید که همه این توده‌‌ها سرطانی نیستند و عمده آن‌ها غیر سرطانی و خوش خیم هستند.

در حقیقت انجام غربالگری و معاینات پزشکی برای کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری و تشخیص زودهنگام آن بسیار کمک کننده خواهد بود. اغلب سرطان‌های سینه را می‌توان قبل از بروز علائم جدی با کمک غربالگری ماموگرافی و سایر معاینات پزشکی در همان مراحل ابتدایی تشخیص داد. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب سرطان سینه و علائم سرطان سینه را مطالعه کنید.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

شکل توده سرطان سینه چگونه است؟

شکل توده سرطان سینه چگونه است؟
شکل توده سرطان سینه چگونه است؟

همان طور که گفتیم در سرطان پستان، سلول‌های سرطانی به صورت غیر عادی رشد و تکثیر می‌شوند. همین مورد باعث ایجاد توده سرطانی در بافت سینه می‌شود، بنابراین عموم افراد مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند.

معمولا سلول‌های سرطانی سینه، توده‌ای را تشکیل می ‌دهند که با کمک اشعه ایکس و معاینات پزشکی قابل مشاهده هستند. این اشعه برای بدن هیچ گونه ضرر خاصی ندارد و در واقع برای با کیفیت کردن تصاویر از آن استفاده می‌شود. به صورت کلی برای تشخیص علائم و شکل توده سرطان سینه در ماموگرافی از تابش پرتوهای خفیف اشعه ایکس استفاده می‌‌شود.

در این روش بافت سینه و زیر بغل مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات دقیقی از نواحی مختلف پستان به دست می‌آید. البته توجه داشته باشید که همه توده‌های پستانی سرطانی نیستند. گاهی اوقات این توده‌ها کیست‌های کوچکی هستند که به دلایل دیگری به غیر از سرطان به وجود می‌آیند.

 شما عزیزان برای انجام معاینات خود می‌توانید به مرکز تصویربرداری پزشکی تابا مراجعه کنید. این مرکز با ارائه خدمات متنوع نظیر سی تی اسکن، رادیولوژی، ام آر آی، سنجش تراکم استخوان، سونوگرافی و ماموگرافی در کنار شما خواهد بود تا بهترین تجربه را از معاینات خود داشته باشید.

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *