ماموگرافی, مطالب مفید

ماموگرافی در شیراز

سونوگرافی در شیراز

ماموگرافی در شیراز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که افراد به خصوص بانوان باید به انجام آن را در اولویت قرار دهند. همان طور که می‌دانید یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در میان خانم‌ها سرطان سینه است. بنابراین آگاهی در مورد این بیماری و همچنین انجام معاینات پزشکی تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به آن دارند.

ماموگرافی در شیراز به منظور تشخیص هرگونه ناهنجاری‌ و توده‌های مشکوک در بافت پستان انجام می‌شود. با کمک این روش بسیاری از مشکلات این بافت در همان مراحل اولیه تشخیص داده خواهند شد و در نتیجه درمان نتایج بسیار بهتری خواهد داشت. مهم‌ترین مزیت این نمونه از تصویربرداری پزشکی این است که کوچک‌ترین توده‌ها و بافت‌های غیر طبیعی به راحتی تشخیص داده می‌شوند.

اگر شما هم برای انجام ماموگرافی در شیراز به دنبال بهترین مرکز می‌گردید، بهترین انتخاب برای شما مرکز تصویربرداری پزشکی تابا خواهد بود. کادر پزشکی متخصص و برخورداری از تجهیزات کاملا پیشرفته و به‌روز این مرکز از مزیت‌های مهم آن به حساب می‌آید و همین امر سبب افزایش رضایت مراجعین شده است. در این مطلب به صورت کامل در مورد ماموگرافی در شیراز و مباحث مهم مربوط به آن صحبت می‌کنیم و هر آنچه که نیاز است بدانید را توضیح می‌دهیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می‌کنیم.

  • ماموگرافی چیست؟
  • ماموگرافی در شیراز چگونه انجام می‌شود؟
  • چه افرادی به ماموگرافی نیاز دارند؟
  • معرفی بهترین مرکز ماموگرافی شیراز
  • مزایای انجام ماموگرافی در شیراز

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

ماموگرافی در شیراز ؛ بهترین مرکز ماموگرافی شیراز

ماموگرافی در شیراز ؛ بهترین مرکز ماموگرافی شیراز (تابا)
ماموگرافی در شیراز ؛ بهترین مرکز ماموگرافی شیراز (تابا)

برای انجام دقیق معاینه ماموگرافی در شیراز نیاز است تا به بهترین مرکز مراجعه کنید. مراکز تصویربرداری باید علاوه بر برخورداری از کادر پزشکی متخصص، مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات هم باشند.

در این قسمت قصد داریم شما را با بهترین مرکز ماموگرافی شیراز آشنا کنیم. استرس و نگرانی در حین انجام ماموگرافی در شیراز امری کاملا طبیعی است که بسیاری از مراجعه کنندگان آن را تجربه می‌کنند. به همین علت وجود کادر پزشکی متخصص که بتوانند در چنین شرایطی با راهنمایی و توصیه‌های مناسب نگرانی بیماران را کمتر کنند؛ بسیار ضروری است.

خوشبختانه همواره کادر متخصص مجموعه تابا در دسترس هستند تا کامل‌ترین اطلاعات را در اختیار مراجعه کنندگان قرار دهند، تا شما عزیزان بتوانید معاینات خود را به صورت دقیق انجام دهید. رادیولوژیست‌های ما با همکاری با تکنسین های آموزش دیده، در کنار شما هستند تجربه تصویربرداری دلسوزانه و تخصصی را به شما ارائه دهند.

امنیت اطلاعات شما یکی از اولویت‌های ماست. ما متعهد به ارائه بهترین تجربه تصویربرداری پزشکی و به حداقل رساندن قرار گرفتن شما در معرض تابش اشعه هستیم. با همه صحبت‌های گفته شده مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با عنوان بهترین مرکز ماموگرافی شیراز در کنار شما خواهد بود تا با خیالی راحت معاینات خود را انجام دهید.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با چندین سال سابقه درخشان در خدماتی نظیر سونوگرافی، سنجش تراکم استخوان، ام آر آی، سی تی اسکن و رادیولوژی مفتخر است تا در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات مربوط به تصویربرداری پزشکی را با بهترین امکانات برای شما انجام دهد.

ماموگرافی در شیراز ؛ ماموگرافی چیست؟

ماموگرافی در شیراز ؛ ماموگرافی چیست؟
ماموگرافی در شیراز ؛ ماموگرافی چیست؟

همان طور که گفتیم ماموگرافی در شیراز با هدف بررسی بافت پستان برای وجود هرگونه مورد مشکوک انجام می ‌شود. بیماری‌های مربوط به این بافت در مراحل ابتدایی علائم و نشانه‌های خاصی ندارند بنابراین بسیاری از افراد ممکن است متوجه وجود بیماری نشوند.

به همین علت لازم است بانوان نسبت به انجام این تست حساس‌تر باشند. برای انجام ماموگرافی در شیراز از اشعه ایکس استفاده می‌شود. وجود این اشعه برای بررسی دقیق بافت پستان و دریافت تصاویر باکیفیت بسیار ضروری است.

به صورت کلی در بسیاری از مواقع افراد درد سینه و یا ترشح از این بافت را تجربه می ‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است برای اطمینان از سلامتی بافت پستان، ماموگرافی در شیراز را انجام دهند. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌ کنیم مطلب ماموگرافی را مطالعه کنید.

نحوه انجام ماموگرافی در شیراز

ماموگرافی در شیراز | نحوه انجام
ماموگرافی در شیراز | نحوه انجام

قبل از انجام ماموگرافی:

  • لازم است با پزشک خود مشورت کنید تا مشخص شود که آیا به ماموگرافی در شیراز نیاز دارید یا خیر.
  • اگر باردار هستید یا احتمال بارداری می‌دهید، حتماً به متخصص ماموگرافی اطلاع دهید.
  • در روز انجام ماموگرافی، از دئودورانت، عطر یا لوسیون زیر بغل استفاده نکنید.
  • لباس‌های راحتی بپوشید.

مراحل انجام ماموگرافی در شیراز :

  • ابتدا به شما یک گان داده می‌شود تا بپوشید.
  • سپس به اتاق مخصوص ماموگرافی هدایت می‌شوید.
  • متخصص ماموگرافی، بافت پستان را روی صفحه پلاستیکی دستگاه ماموگرافی قرار می‌دهد.
  • سینه شما با یک صفحه پلاستیکی فشرده می‌شود تا صاف شود.
  • دو تصویر از هر سینه گرفته می‌شود، یکی از بالا به پایین و دیگری از پهلو به سمت دیگر.
  • ممکن است برای تصاویر بیشتر، لازم باشد زاویه یا فشردگی سینه تغییر کند.

بعد از انجام ماموگرافی در شیراز :

  • معمولاً انجام ماموگرافی در شیراز 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.
  • بعد از انجام ماموگرافی، می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهید.
  • نتایج ماموگرافی در شیراز توسط رادیولوژیست بررسی و به پزشک شما ارسال می‌شود.
  • پزشک شما نتایج را با شما در میان می‌گذارد و در صورت نیاز، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

کاربرد ماموگرافی در شیراز

ماموگرافی در شیراز | کاربرد ماموگرافی
ماموگرافی در شیراز | کاربرد ماموگرافی

ماموگرافی یک روش تصویربرداری با اشعه ایکس است که برای تشخیص سرطان پستان و سایر بیماری‌های پستان استفاده می‌شود. این روش در شیراز به طور گسترده برای موارد زیر کاربرد دارد:

تشخیص زودهنگام سرطان پستان:

ماموگرافی در شیراز بهترین روش برای تشخیص زودهنگام سرطان پستان است. این روش می‌تواند سرطان را در مراحل اولیه، زمانی که درمان آسان‌تر و موثرتر است، شناسایی کند.

تشخیص توده‌های پستانی با ماموگرافی در شیراز :

ماموگرافی می‌تواند توده‌های پستانی را تشخیص دهد. توده‌های پستانی می‌توانند سرطانی یا غیرسرطانی باشند.

تشخیص سایر بیماری‌های پستان:

سایر بیماری‌های پستان مانند مانند کیست، فیبروآدنوم با ماموگرافی در شیراز قابل تشخیص است.

غربالگری سرطان پستان:

ماموگرافی در شیراز به طور کلی برای خانم‌های بالای 40 سال به عنوان یک روش غربالگری برای سرطان پستان توصیه می‌شود. خانم‌هایی که در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند، ممکن است نیاز به انجام ماموگرافی در سنین پایین‌تر داشته باشند.

معرفی بهترین مرکز ماموگرافی در شیراز

ماموگرافی در شیراز | مرکز تصویربرداری پزشکی تابا
ماموگرافی در شیراز | مرکز تصویربرداری پزشکی تابا

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا در شیراز، با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب، به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تصویربرداری در جنوب کشور شناخته می‌شود. این مرکز با ارائه خدمات تشخیصی دقیق و باکیفیت، در مسیر ارتقای سلامت جامعه گام برمی‌دارد.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان، نقشی کلیدی در درمان و بهبودی این بیماری دارد. ماموگرافی در شیراز به عنوان یکی از بهترین روش‌های تشخیصی، می‌تواند در مراحل اولیه، سرطان پستان را شناسایی کند.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، با ارائه خدمات ماموگرافی باکیفیت و دقیق، در کنار شماست تا سلامتی خود را تضمین کنید. در ادامه به صورت دقیق به به امکانات و مزایای این مرکز می‌پردازیم:

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

امکانات و مزایای مراجعه به مرکز تابا برای ماموگرافی در شیراز :

ماموگرافی در شیراز
ماموگرافی در شیراز

1. تشخیص زودهنگام سرطان پستان:

مهم‌ترین مزیت انجام ماموگرافی در شیراز، تشخیص زودهنگام سرطان پستان است. تشخیص زودهنگام سرطان پستان، شانس بقا و بهبودی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. در مراحل اولیه، سرطان پستان ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد؛

به همین دلیل، ماموگرافی به عنوان یک روش غربالگری برای یافتن سرطان در مراحل اولیه، زمانی که درمان آسان‌تر و موثرتر است؛ بسیار حائز اهمیت است. ماموگرافی به عنوان یکی از روش‌های اسکرینینگ سرطان سینه، قادر به تشخیص زودرس این بیماری است؛ که در صورت تشخیص سریع و درمان به موقع، احتمال بهبود بیشتری وجود دارد.

2. پزشکان مجرب با گزارش‌های دقیق و تخصصی:

پزشکان مرکز تابا با تجربه و تخصص بالا، در انجام ماموگرافی در شیراز، دقت و ظرافت بالایی را به کار می‌برند. با بررسی دقیق تصاویر ماموگرافی، گزارش‌های کاملی را ارائه می‌دهند؛ که در تشخیص و درمان سرطان پستان بسیار حائز اهمیت است.

3. دقت بالا در ماموگرافی در شیراز :

ماموگرافی یک روش بسیار دقیق برای تشخیص سرطان پستان است. در این روش، از اشعه ایکس برای ایجاد تصاویر از پستان استفاده می‌شود. این تصاویر می‌توانند توده‌ها، میکروکلسیفیکاسیون‌ها و سایر ناهنجاری‌های پستان را نشان دهند که ممکن است نشان‌دهنده سرطان باشد.

4. کیفیت بالا در تصاویر:

استفاده از دستگاه دیجیتال و متخصص‌های مجرب، دقت و کیفیت تصاویر ماموگرافی در مرکز تابا را تضمین می‌کند. مرکز ماموگرافی در شیراز از تجهیزات پیشرفته و مدرن برای انجام ماموگرافی استفاده می‌کند. این تجهیزات تصاویر باکیفیت و دقیقی را ارائه می‌دهند که به تشخیص دقیق‌تر سرطان پستان کمک می‌کند.

5. قابل اطمینان:

با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تیم متخصص، مرکز تصویربرداری پزشکی تابا به بیماران اطمینان می‌دهد؛ که نتایج تست‌های تصویربرداری دقیق و قابل اعتماد هستند.

6. نوبت دهی آنلاین:

برای رفاه حال مراجعان، مرکز تابا نوبت‌دهی آنلاین را نیز فراهم کرده است؛ که به راحتی در دسترس شما هموطنان عزیز قرار گرفته است.

7. فضای آرام:

فضای مرکز تابا به گونه‌ای طراحی شده است که بانوان در حین انجام ماموگرافی، احساس آرامش و راحتی داشته باشند.

8. سرعت:

انجام ماموگرافی معمولاً 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد. این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

9. هزینه مناسب:

هزینه ماموگرافی در شیراز با توجه به نوع بیمه و مرکز انجام ماموگرافی متفاوت است. با این حال، به طور کلی، هزینه ماموگرافی در شیراز در مقایسه با سایر نقاط کشور مناسب‌تر است.

10. سرعت در ارائه نتایج:

نتایج ماموگرافی در مرکز تابا در اسرع وقت به مراجعان تحویل داده می‌شود.

11. موقعیت مکانی مناسب:

مرکز تابا در موقعیتی مناسب در شهر شیراز واقع شده است و دسترسی به آن آسان است.

بهترین زمان برای انجام ماموگرافی در شیراز

بهترین زمان برای انجام ماموگرافی یک هفته پس از پریودی است. در این زمان، سینه‌ها کمتر حساس هستند و احتمال درد و ناراحتی کمتر است. همچنین، در این زمان، بافت پستان متراکم‌تر است، که می‌تواند به تشخیص دقیق‌تر سرطان سینه کمک کند.

در ماموگرافی وجود چه علائمی در سینه مشکوک است و پزشک به دنبال چیست؟

پزشک به دقت یک نتیجه ماموگرافی را بررسی می‌کند؛ که برای جستجوی مناطق با تراکم بالا یا مناطقی با پیکربندی غیرعادی که با بافت طبیعی متفاوت به نظر می‌رسد، به کارمی‌رود.

این نواحی می‌توانند انواع مختلفی از ناهنجاری‌ها را نشان دهند؛ از جمله تومورهای سرطانی، توده‌های غیر سرطانی به نام تومورهای خوش‌خیم، فیبروآدنوم یا کیست‌های پیچیده.

پزشک‌ها به اندازه و شکل یک ناحیه غیرطبیعی و همچنین ظاهر لبه‌ها یا حاشیه‌های چنین ناحیه‌ای نگاه می‌کنند؛ که همه این موارد می‌تواند احتمال بدخیمی (به عنوان مثال سرطان) را نشان دهد.

آن‌ها همچنین به دنبال تکه‌های کوچک کلسیم به نام میکروکلسیفیکاسیون هستند که به صورت لکه‌های بسیار روشن در ماموگرافی ظاهر می‌شوند. در حالی که معمولاً خوش خیم است، اما مکان‌های میکروکلسیفیکاسیون ممکن است گاهی نشان دهنده وجود نوع خاصی از سرطان باشد.

در صورت بروز چه علائمی باید ماموگرافی در شیراز را انجام داد؟

ماموگرافی در شیراز | علائم مشکوک
ماموگرافی در شیراز | علائم مشکوک

1. توده پستانی:

شایع‌ترین علامت سرطان پستان، وجود یک توده در پستان است. این توده‌ها ممکن است سفت، بدون درد و متحرک باشند.

2. ترشحات نوک پستان:

ترشحات غیرمعمول از نوک پستان، به خصوص اگر خونی یا شفاف باشد، می‌تواند از علائم سرطان پستان باشد.

3. تغییر در شکل یا اندازه پستان:

هرگونه تغییر در شکل یا اندازه پستان، مانند بزرگ شدن، کوچک شدن یا فرورفتگی، می‌تواند از علائم سرطان پستان باشد.

4. فرورفتگی نوک پستان:

فرورفتگی نوک پستان می‌تواند از علائم سرطان پستان باشد که به مجاری شیر نزدیک است.

5. تغییر در پوست پستان:

تغییراتی مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن یا ضخیم شدن پوست پستان می‌تواند از علائم سرطان پستان باشد.

ماموگرافی دیجیتال چیست؟

ماموگرافی دیجیتال از همان فناوری اشعه ایکس مانند ماموگرافی‌های معمولی استفاده می‌کند؛ اما به جای استفاده از فیلم، از آشکارسازهای حالت جامد برای ثبت الگوی اشعه ایکس که از سینه عبور می‌کند استفاده می‌شود.

 این آشکارسازها اشعه ایکس را که از آن‌ها عبور می‌کند به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل می‌کند که به کامپیوتر ارسال می‌شود. سپس کامپیوتر این سیگنال‌های الکترونیکی را به تصاویری تبدیل می‌کند؛ که می‌توانند روی مانیتور نمایش داده شوند و همچنین برای استفاده بعدی ذخیره شوند.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، انتخابی دقیق برای:

  • افرادی که به دنبال کیفیت و دقت بالا در تصویربرداری هستند.
  • خانم‌هایی که نیاز به انجام ماموگرافی غربالگری یا تخصصی دارند.
  • بیمارانی که به دنبال گزارش‌های دقیق و تخصصی هستند.
  • بیمارانی که نیاز به انجام تصویربرداری‌های سریع و باکیفیت دارند.

سایر خدمات مرکز تابا:

سونوگرافی:

سونوگرافی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا برای ایجاد تصاویری از داخل بدن استفاده می کند. این روش بدون درد و بی خطر است و هیچ گونه تشعشعی ندارد. سونوگرافی برای تشخیص و بررسی طیف وسیعی از بیماری ها و شرایط استفاده می شود.

ام آر آی:

ام آر آی یا تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، روشی برای تصویربرداری از داخل بدن با استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی است. این روش بدون درد و بی خطر است و هیچ گونه تشعشعی ندارد.

سی تی اسکن:

سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری، روشی برای تصویربرداری از داخل بدن با استفاده از اشعه ایکس و کامپیوتر است. این روش بدون درد و بی خطر است، اما مقدار کمی تشعشع دارد.

رادیولوژی دیجیتال:

رادیولوژی دیجیتال نوعی تصویربرداری با اشعه ایکس است؛ که از آشکارسازهای دیجیتال به جای فیلم‌های سنتی عکاسی برای ضبط تصاویر استفاده می‌کند. این روش مزایای متعددی نسبت به رادیولوژی سنتی دارد.

سوالات متداول ماموگرافی در شیراز

چرا مرکز تابا را برای ماموگرافی در شیراز انتخاب کنیم؟

  • مرکز تابا به عنوان یکی از مجهزترین مراکز تصویربرداری در جنوب کشور شناخته می‌شود.
  • این مرکز دارای دستگاه‌های پیشرفته و کادری مجرب و متخصص است.
  • مرکز تابا سابقه طولانی در ارائه خدمات تصویربرداری باکیفیت، به خصوص ماموگرافی دارد.
  • مراجعان مرکز تابا از خدمات و پرسنل این مرکز رضایت بالایی دارند.

چه افرادی به ماموگرافی نیاز دارند؟

به طور کلی، انجام ماموگرافی برای خانم‌های بالای 40 سال به عنوان یک روش غربالگری برای سرطان پستان توصیه می‌شود.

با این حال، برخی از خانم‌ها ممکن است در سنین پایین‌تر نیز به ماموگرافی نیاز داشته باشند. عوامل زیر می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پستان را افزایش دهند و نیاز به ماموگرافی در سنین پایین‌تر را ایجاد کنند:

  • سابقه خانوادگی سرطان پستان
  • جهش‌های ژنی BRCA1 و BRCA2
  • سابقه پرتو درمانی به قفسه سینه
  • چاقی
  • یائسگی زودرس
  • اولین قاعدگی در سنین پایین
  • عدم بارداری
  • شیردهی کوتاه‌مدت

در صورت وجود هر یک از عوامل خطر ذکر شده، خانم‌ها باید با پزشک خود مشورت کنند؛ تا مشخص شود که چه زمانی باید ماموگرافی در شیراز را شروع کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، خانم‌هایی که علائم زیر را دارند نیز باید به پزشک مراجعه کنند و ممکن است به ماموگرافی نیاز داشته باشند؛ که در ادامه به آن می‌پردازیم:

نکات زیر را در مورد زمان انجام ماموگرافی به خاطر داشته باشید:

  • اگر یائسه شده‌اید، می‌توانید در هر زمانی از ماه ماموگرافی در شیراز را انجام دهید.
  • اگر باردار هستید یا شیردهی می‌دهید، باید قبل از انجام ماموگرافی در شیراز با پزشک خود صحبت کنید.
  • اگر سابقه خانوادگی سرطان سینه دارید، ممکن است نیاز به انجام ماموگرافی در سنین پایین‌تر یا بیشتر از یک بار در سال داشته باشید.
  • همیشه قبل از انجام ماموگرافی در شیراز با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما مناسب است.

چرا سینه در طی ماموگرافی باید فشرده شود؟

فشرده سازی، سینه را در جای خود نگه می‌دارد؛ تا تاری تصویر اشعه ایکس را که می‌تواند در اثر حرکت بیمار ایجاد شود را به حداقل برساند. همچنین، فشرده سازی شکل سینه را یکنواخت می‌کند تا اشعه ایکس بتواند از مسیر کوتاه‌تری عبور کند تا به آشکارساز برسد.

این امر دوز تابش را کاهش می‌دهد و کیفیت تصویر اشعه ایکس را بهبود می‌بخشد. در نهایت، فشرده‌سازی به تمام بافت‌ها اجازه می‌دهد تا در یک صفحه تجسم شوند؛ تا ناهنجاری‌های کوچک کمتر با بافت پوشاننده پستان پوشانده شوند.

در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا به علت استفاده از تجهیزات پیشرفته، این درد به حداقل می‌رسد و افراد درد زیادی را تجربه نمی‌کنند. اولویت و هدف مجموعه تابا رضایت و اعتماد شما هموطنان عزیز است و در راستای تحقق این هدف بهترین خدمات را ارائه می‌دهد.

سخن پایانی:

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا در شهر شیراز واقع شده است؛ و ارائه دهنده خدمات تصویربرداری پزشکی با کیفیت و حرفه‌ای در زمینه ماموگرافی و سایر تست‌های تصویربرداری می‌باشد. با مراجعه به این مرکز، شما می‌توانید از امکانات پیشرفته، تیم مجرب و تشخیص دقیق برای تصویربرداری و ماموگرافی بهره‌برداری کنید.

منبع: mammography

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *