ام آر آی, مطالب مفید

ام آر آی کمر در شیراز ؛ مرکز تابا

ام آر آی کمر در شیراز | مرکز تصویربرداری پزشکی تابا

ام آر آی کمر در شیراز که با نام (MRI lumbar spine) نیز شناخته می‌شود، یک روش تصویربرداری پزشکی بسیار پیشرفته است. در این روش از مگنت‌های قوی، امواج رادیویی و یک کامپیوتر برای گرفتن تصاویر دقیق و واضح از ستون فقرات کمر استفاده می‌کند.

در این مطلب بهترین مرکز ام آر آی شیراز را معرفی می‌کنیم تا شما عزیزان نیز بتوانید از خدمات متنوع این مرکز بهره ببرید. یکی از دلایل محبوبیت مرکز تصویربرداری پزشکی تابا، استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته در کنار همکاری با کادر پزشکی مجرب است. اولویت مجموعه تابا همواره افزایش رفاه حال و سلامتی هموطنان عزیز بوده و در راستای تحقق این هدف بیشترین تلاش را کرده است.

در این مطلب به صورت کامل در مورد ام آر آی کمر در شیراز صحبت می‌کنیم پس با ما همراه باشید تا اطلاعات دقیقی را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه موارد زیر را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • ام آر آی کمر در شیراز چگونه انجام می‌شود؟
  • چه کسانی به ام آر آی کمر نیاز دارند؟
  • و …

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

ام آر آی کمر در شیراز چیست؟

ام آر آی کمر در شیراز چیست؟
ام آر آی کمر در شیراز چیست؟

همان طور که گفتیم ام آر آی کمر در شیراز یک روش تصویربرداری پزشکی محبوب است. این روش برای تشخیص و ارزیابی طیف وسیعی از بیماری‌ها و آسیب‌های ستون فقرات و نخاع استفاده می شود، از جمله:

  • دیسک کمر
  • فتق دیسک
  • تنگی کانال نخاعی
  • اسکولیوز
  • شکستگی ستون فقرات
  • تومورهای ستون فقرات
  • التهاب ستون فقرات

ام آر آی کمر در شیراز یک روش ایمن و بدون درد است. با این حال، برخی از افراد ممکن است در حین انجام این معاینه نگرانی‌های خود را داشته باشند. اما خوشبختانه کادر پزشکی متخصص مرکز تصویربرداری پزشکی تابا در تمامی مدت زمان معاینه در کنار شما خواهد بود و کامل‌ترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار خواهند داد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم می‌توانید مطلب ام آر آی شیراز را مطالعه کنید.

ام آر آی کمر در شیراز چگونه انجام می‌شود؟

ام آر آی کمر در شیراز | نحوه انجام ام آر آی در مرکز تابا
ام آر آی کمر در شیراز | نحوه انجام ام آر آی در مرکز تابا

ام آر آی کمر در شیراز در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با کمک جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات استفاده می‌شود. در ابتدا بیمار روی یک تخت دراز می‌کشد و داخل یک دستگاه ام آر آی قرار می‌گیرد. دستگاه ام آر آی یک میدان مغناطیسی قوی ایجاد می‌کند که باعث حرکت الکترون‌های موجود در بدن می شود. این حرکت الکترون‌ها امواج رادیویی تولید می‌کنند که توسط دستگاه ام آر آی ثبت می‌شوند. سپس این امواج رادیویی توسط یک کامپیوتر پردازش می‌شوند و به تصاویر تبدیل می شوند.

البته مرکز تابا خدمات متنوع دیگری نظیر رادیولوژی، ماموگرافی، سی تی اسکن، سنجش تراکم استخوان و سونوگرافی را ارائه می‌دهد. شما عزیزان به راحتی با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری می‌توانید از خدمات تصویربرداری پزشکی تابا بهره ببرید.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

مهم‌ترین نکات برای انجام ام آر آی کمر در شیراز

در اینجا برخی از نکات مهم در مورد ام آر آی کمر در شیراز آورده شده است:

  • قبل از انجام ام آر آی کمر در شیراز ؛ به پزشک خود اطلاع دهید که آیا از هرگونه وسیله الکترونیکی مانند ضربان ساز قلب یا ایمپلنت شنوایی استفاده می کنید.
  • اگر باردار هستید یا فکر می‌کنید ممکن است باردار باشید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • اگر به هرگونه داروی خاصی حساسیت دارید، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • ممکن است از شما خواسته شود قبل از انجام ام آر آی، لباس‌های خاصی بپوشید.
  • ممکن است از شما خواسته شود قبل از انجام ام آر آی کمر در شیراز ؛ وسایل فلزی خود را از جمله جواهرات، ساعت، تلفن همراه و سمعک را خارج کنید.
  • در حین انجام ام آر آی کمر در شیراز ، باید کاملاً ساکت و بی حرکت بمانید.

چه کسانی به ام آر آی کمر در شیراز نیاز دارند؟

ام آر آی کمر در شیراز
ام آر آی کمر در شیراز

انجام ام آر آی کمر در شیراز برای افرادی که مشکلات یا علائمی مرتبط با ناحیه کمری دارند، مفید و ضروری است. افرادی که مشکلات زیر را دارند حتما باید ام آر آی کمر در شیراز را انجام دهند.

  1. درد شدید در ناحیه کمر: اگر شما دچار درد شدید و مزمن در ناحیه کمری هستید؛ انجام ام آر آی کمر در شیراز می‌تواند به پزشکان کمک کند تا علت دقیق درد را تشخیص دهند. بمشکلات کمر عبارتند از: اسکلیوز (فشردگی مهره‌ها)، اینتروروتیک دیسک‌ها (انسداد دیسک فشرده)، تراکم استخوانی و غیره.
  2. تنگی نخاعی (استنوز نخاعی): اگر شما علائم تنگی نخاعی دارید که ممکن است منجر به فشار بر روی نخاع و اعصاب کمری شود؛ انجام ام آر آیی کمر در شیراز بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. معمولاً این روش برای تشخیص و مشخص کردن محل تنگی نخاعی انجام می‌شود.
  3. علائم عصبی: اگر علائمی همچون سوزش در پاها یا دست‌ها، اختلال در حرکت عضلات و خسارت به عصب‌ها در ناحیه کمر دارید؛ توصیه می‌کنیم برای انجام ام آر آی با پزشک خود صحبت کنید.
  4. بیماری‌های مربوط به مفصل کمر: برای تشخیص بیماری‌های مرتبط با مفاصل کمری مانند التهاب مفاصل کمری (آرتریت کمر)؛ ام آر آی کمر در شیراز می‌تواند مفید باشد.

تصمیم نهایی برای انجام ام آر آی کمر در شیراز توسط پزشک شما گرفته خواهد شد. اوبا توجه شرایط پزشکی شما، علائم و سابقه پزشکی برای تشخیص دقیق تر تصمیم می‌گیرد و اگر لازم باشد،ام آر آی را تجویز می‌کند.

چرا مرکز تصویربرداری پزشکی تابا را انتخاب کنیم؟

ام آر آی کمر در شیراز | مرکز تصویربرداری پزشکی تابا
ام آر آی کمر در شیراز | مرکز تصویربرداری پزشکی تابا

انتخاب مرکز مناسب برای انجام معاینات پزشکی، تاثیر زیادی بر روی نتایج آزمایشات خواهد داشت. وجود تجهیزات پیشرفته و همکاری با کادر پزشکی متخصص دو موضوع مهمی هستند که برای انتخاب مراکز پزشکی باید به آن دقت کنید.

مهم‌ترین اولویت مرکز تصویربرداری پزشکی تابا کسب اعتماد و رضایت شما عزیزان بوده است. مجموعه تابا همواره در تلاش بوده که با با ارائه جدیدترین خدمات و استفاده از دستگاه‌های پزشکی پیشرفته، معاینات شما به صورت دقیق انجام شود.

البته برای آرامش خاطر شما عزیزان کادر پزشکی مجموعه تابا همواره در دسترس خواهند بود تا بهترین تجربه را از معاینات خود داشته باشید.

سخن پایانی

در این مطلب قصد داشتیم به صورت کامل در مورد ام آر آی کمر در شیراز صحبت کنیم. همان طور که دانستیم این معاینه برای تشخیص مشکلات و ناهنجاری‌های ناحیه کمر بسیار مهم است. تصاویر به دست آمده از ام آر آی کمر در شیراز بسیار دقیق هستند و جزئیات بیشتری از اعضای بدن را نشان می‌دهند.

برای اطمینان از انجام معاینات ام آر آی کمر در شیراز و همچنین تفسیر نتایج آن؛ بهترین انتخاب برای شما مراجعه به مرکز تصویربرداری پزشکی تابا خواهد بود. شما می‌توانید به صورت غیر حضوری و با استفاده از سامانه نوبت دهی آنلاین از خدمات متنوع این مرکز استفاده کنید.

برای انجام ام آر آی کمر در شیراز و همچنین استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، تنها کافیست بر روی دکمه زیر کلیک کنید؛ تا از سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویربرداری پزشکی نوبت خود را دریافت کنید.

منابع: angiography

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *