سی تی اسکن, مطالب مفید

سی تی اسکن ریه مرکز تابا

سی تی اسکن ریه مرکز تابا

سی تی اسکن ریه یک روش تصویربرداری پیشرفته است که از اشعه ایکس برای بررسی قفسه سینه، ریه‌ها و نواحی اطراف آن استفاده می‌کند. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای مدت زمان طولانی درد قفسه سینه و یا سرفه‌های مکرر را تجربه کرده باشید.

در چنین شرایطی پزشک به شما توصیه می‌کند که سی تی اسکن ریه را انجام دهید. در این روش تصاویر متعددی از ریه و نواحی اطراف آن در اختیار افراد و پزشک قرار می‌گیرد. با کمک این تصاویر مشکلات و بیماری‌های ریوی به راحتی در همان مراحل اولیه تشخیص داده می‌شوند و بنابراین درمان تاثیر بهتری خواهد داشت.

سی تی اسکن ریه در مرکز تصویربرداری پزشکی تابا به صورت کاملا تخصصی و با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا از جمله دستگاه سیتی اسکن 128 اسلایس و GE آمریکا انجام می‌شود. اگر شما هم با این نوع از تصویربرداری آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، در کنار شما عزیزان هستیم تا به مهم‌ترین دغدغه شما کامل‌ترین پاسخ را بدهیم.

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

سی تی اسکن ریه چیست؟

سی تی اسکن ریه چیست؟
سی تی اسکن ریه چیست؟

سی تی اسکن ریه (CT Scan of the lungs) یک فرایند تصویربرداری پزشکی است. در این روش با استفاده از دستگاهی به نام توموگرافی کامپیوتری (CT)، تصاویر مقطعی دقیق از ریه‌ها تهیه می‌کند. با سی تی اسکن ریه، اشعه‌ی ایکس پس از عبور از بدن و ریه، توسط یک سیستم کامپیوتری تجزیه و تحلیل می‌شود.

سی تی اسکن ریه از دقت بالایی برخوردار است و قادر به تشخیص انواع بیماری‌ها و ضایعات ریه‌ای است. از جمله  بیماری‌های قابل تشخیص با سی تی اسکن ریه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت‌ها
  • سرطان ریه
  • پوسیدگی
  • تشنج‌ها
  • انسداد عروق ریوی

 این فرایند برای تشخیص، مانیتورینگ و پیگیری درمان این بیماری‌ها بسیار مفید است. بهترین مرکز سی تی اسکن شیراز، تابا است که با کادر متخصص بهترین تجربه سی تی را برای شما ارائه می‌کند. بعد از اتمام فرایند سی تی اسکن ریه ، تصاویر مقطعی سه‌بعدی از ریه‌ها به صورت دیجیتالی بر روی کامپیوتر قابل مشاهده هستند. در انتها این تصاویر توسط پزشک بررسی و بیماری تشخیص داده می‌شود. سی تی اسکن ریه یک روش تصویربرداری پیشرفته است که به طور گسترده در تشخیص و پیگیری بیماری‌های ریه استفاده می‌شود.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با انجام خدمات متنوع مانند ماموگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، رادیولوژی، ام آر آی و سنجش تراکم استخوان در کنار شما خواهد بود تا به بهترین شکل معاینات خود را تنها در همین مرکز انجام دهید.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

مهم‌ترین کاربردهای سی تی اسکن ریه

سی تی اسکن ریه ؛ کاربرد سی تی اسکن
سی تی اسکن ریه ؛ کاربرد سی تی اسکن

سی تی اسکن ریه (CT Scan of the lungs) در تشخیص و بررسی بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات ریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای اصلی آن عبارتند از:

  1. تشخیص سرطان ریه: در این روش می‌توان به طور دقیق می‌تواند جریان خون و بافت‌های غیرطبیعی و علائم سرطان ریه را تشخیص دهد.
  2. تشخیص عفونت‌ها: با استفاده از سی تی اسکن ریه، عفونت‌های ریه مانند عفونت‌های باکتریایی، قارچی یا ویروسی شناسایی می‌شوند.
  3. تشخیص انسداد عروق ریوی: با استفاده از سی تی اسکن کردن ریه، انسداد عروق ریوی که ممکن است به علت لخته خونی باشد، تشخیص داده می‌شود.
  4. ارزیابی قبل از جراحی: یک روش تشخیصی برای ارزیابی قبل از جراحی ریه و بررسی ریه‌ها و موضع قرارگیری آنها سی تی اسکن از ریه است.

منابع: healthcare

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *