پوکی استخوان, عمومی, مطالب مفید

قرص کلسی پاور ؛ پیشگیری از پوکی استخوان

قرص کلسی پاور یکی از مکمل‌های ویژه برای افزایش تراکم استخوان است. معمولا اولین راهی که برای محافظت از استخوان به ذهن همه افراد می‌رسد، مصرف مکمل‌های کلسیم است. همان طور که می‌دانید کلسیم و ویتامین دی دو عنصر مهم برای حفاظت از استخوان‌ها هستند.

کمبود هر کدام از آن‌ها باعث کاهش توده تراکم استخوان می‌شود و در نتیجه فرد به بیماری پوکی استخوان مبتلا می‌شود. در این بیماری استخوان‌ها بسیار حساس هستند، به طوری که کوچک‌ترین ضربه ممکن است باعث شکستگی یا آسیب دیدگی آن‌ها شوند.

مکمل‌های کلسیم به خصوص قرص کلسی پاور را حتما باید با مشورت پزشک خود مصرف کنید. برای مصرف صحیح این مکمل‌ها ابتدا باید میزان تراکم استخوان‌ها را سنجید. یکی از راه‌هایی که با کمک آن می‎‌توان استخوان‌ها را بررسی کرد، انجام سنجش تراکم استخوان است. با کمک این تست میزان تراکم و استحکام استخوان‌ها مشخص می‌شود و در این صورت پزشک می‌تواند مکمل مخصوص به شما را پیشنهاد کند.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی متخصص؛ در کنار شماست تا با خیالی راحت سنجش تراکم استخوان را انجام دهید و اطلاعات کامل‌ و دقیقی از سلامت استخوان‌ها بدست آورید. در این مطلب به صورت کامل در قرص کلسی پاور صحبت می‌کنیم و هر آنچه که نیاز است بدانید را به صورت کامل توضیح می‌دهیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می‌کنیم.

  • تاثیر قرص کلسی پاور بر استحکام استخوان
  • نحوه مصرف قرص کلسی پاور
  • پوکی استخوان چیست؟
  • مزایا و معایب مصرف قرص کلسی پاور

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

تاثیر قرص کلسی پاور بر استحکام استخوان

قرص کلسی پاور ؛ پوکی استخوان
قرص کلسی پاور ؛ پوکی استخوان

قرص کلسی پاور یا کلسیم پاور به عنوان یک مکمل تقویتی معمولاً برای تقویت استحکام استخوان استفاده می‌شود. مصرف مرتب و منظم این قرص می‌تواند به حفظ سلامت و استحکام استخوان‌ها کمک کند. این قرص حاوی کلسیم است که نقش بسیار مهمی در ساخت و قوت بخشیدن به استخوان‌ها دارد. کلسیم به عنوان یک عنصر اساسی در تشکیل استخوان‌ها عمل می‌کند و به استحکام آن‌ها کمک می‌کند. قرص کلسی پاور ، در افرادی که رژیم غذایی غنی به کلسیم ندارند، می‌تواند منجر به بهبود و تقویت استحکام استخوان شود. با این حال، قبل از استفاده از هرگونه مکمل یا دارو، بهتر است با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین بیماران کلیوی نیز بهتر است قبل از مصرف این دارو با متخصص کلیه در این باره مشورت نمایند.

قرص کلسی پاور یک مکمل غذایی ویژه است که حاوی املاح کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 می‌باشد. کلسیم و منیزیم دو عنصر ضروری هستند که در تشکیل و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها نقش دارند. علاوه بر این، روی (زینک) نیز یک عنصر معدنی است که برای ساخت پروتئین‌های بدن ضروری است و نقش مهمی در رشد، نمو، افزایش توده استخوانی و بهبود سریع‌تر شکستگی‌ها دارد.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

نحوه مصرف قرص کلسی پاور

قرص کلسی پاور ؛ نحوه مصرف
قرص کلسی پاور ؛ نحوه مصرف

همچون هر داروی دیگری هنگام مصرف قرص کلسی پاور باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. با مشورت پزشک توصیه‌های مخصوص خود را دریافت می‌کنید. بعد از خرید این دارو بروشور آن را به دقت بررسی کنید. نکات گفته شده در بروشور را با وضعیت خود مقایسه کنید. اگر لازم است درباره موارد مذکور و مبهم با پزشک خود صحبت کنید.

معمولا داروهای مربوط به کلسیم را همراه با غذا مصرف می کنند. بهتر است این دارو همراه با ناهار ظهر میل شود. در عین حال به تناسب شرایط خود در این باره با پزشک خود مشورت کنید. حتما در رابطه با تحرک، خوابیدن و زمان مصرف دارو با پزشک یا داروخانه مشورت نمایید.

کاربرد قرص کلسی پاور

قرص کلسی پاور ؛ کاربرد قرص کلسی پاور
قرص کلسی پاور ؛ کاربرد قرص کلسی پاور

کاربرد قرص کلسی پاور برای تقویت و استحکام استخوان‌ها و داندان‌ها است. در عین حال نکاتی در رابطه با مصرف این دارو برای مادران باردار و شیرده وجود دارد. کاربرد قرص کلسی پاور به صورت زیر است:

  • افزایش استحکام و جلوگیری از پوکی استخوان و دندان‌ها
  • تشکیل ماتریکس مورد نیاز برای ساختار استخوان‌ها
  • بدون عوارض برای سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری
  • روشی امن برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان
  • بدون محدودیت و عوارض برای مادران شیرده
  • مناسب برای سنین رشد کودکان با مشورت پزشک

خوشبختانه کلسی پاور بدون شکر، نمک و مخمراست و هیچ گونه مواد اضافی یا نگهدارنده ندارد. در عین حال مادران باردار بهتر است در این باره با متخصص زنان و دکتر تجویز کننده دارو مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *