سونوگرافی, مطالب مفید

تعیین جنسیت جنین مرکز تابا

تعیین جنسیت جنین در بارداری یکی از موضوعات مهمی است که والدین به آن‌ می‌پردازند. بدون اغراق اطلاع داشتن از جنسیت کودک بسیار دلنشین است اما مهم‌ترین موضوع سالم بودن کودک و عملکرد مناسب اجزای بدن آن است.

آزمایش خون و سونوگرافی از روش‌های رایجی هستند که در طی این سال‌ها برای تعیین جنسیت جنین استفاده می‌شوند. با کمک سونوگرافی تصاویر دقیقی از جنین و ارگان‌‌های مهم آن در اختیار افراد قرار می‌گیرد. در حال حاضر 16 هفته پس از بارداری با کمک این نوع از تصویربرداری پزشکی می‌توان جنسیت جنین را تشخیص داد. در سونوگرافی از امواج فراصوتی استفاده می‌شود و این امواج هیچ خطری برای مادر و جنین ندارند. این روش بسیار ایمن و بی‌خطر است که برای تعیین جنسیت جنین استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که افراد در این دوران باید انجام دهند، انتخاب مرکز مناسب برای انجام معاینات است.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با سابقه درخشان در خدمات تصویربرداری پزشکی نظیر سونوگرافی، ماموگرافی، رادیولوژی و… آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز است. این مرکز در جهت افزایش اعتماد و رضایت مراجعین، از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته و به‌روز استفاده می‌کند. همچنین کادر پزشکی متخصص این مجموعه در کنار شما خواهد بود تا با اطلاعات دقیق از نتایج سونوگرافی  لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.

در این مطلب به صورت کامل در مورد تعیین جنسیت جنین و مباحث مهم مربوط به آن صحبت می‌کنیم و هر آنچه که نیاز است بدانید را توضیح می‌دهیم. در ادامه موارد زیر را بررسی می‌کنیم.

  • آزمایشات دوران بارداری
  • نحوه انجام سونوگرافی در مرکز تابا
  • روش‌های تعیین جنسیت جنین

با استفاده از سامانه نوبت دهی غیر حضوری، می توانید به راحتی و از طریق کلیک بر روی دکمه زیر، در سریع‌ترین و دقیق‌ترین مرکز تصویری برداری پزشکی (تابا) نوبت دریافت کنید.

تعیین جنسیت جنین با آزمایشات دوران بارداری

تعیین جنسیت جنین با آزمایشات دوران بارداری
تعیین جنسیت جنین با آزمایشات دوران بارداری

آزمایشات دوران بارداری برای تعیین جنسیت جنین و بررسی سلامت آن استفاده می‌شوند. با کمک این روش به راحتی می‌توان اختلالات مربوط به جنین، زایمان‌های زودرس و مشکلات بینایی و… را تشخیص داد. آزمایشات دوران بارداری همان طور که مشخص است در دوران بارداری و قبل از به دنیا آمدن نوزاد انجام می‌شود. در این آزمایشات علاوه بر تعیین جنسیت جنین برای بررسی شرایط بالینی مادر، سایر اطلاعات بارداری مانند تاریخ معین زایمان و… تعیین می‌شود.

تست‌های غربالگری احتمال اینکه جنین یک یا چند بیماری مشخص داشته باشند را نشان می‌دهند. در حقیقت این آزمایشات در صورت وجود مشکلات در تعیین جنسیت جنین بسیار کمک کننده خواهد بود. با انجام آزمایشات غربالگری از اطلاعات فردی شاخص سونوگرافی و آزمایشات مربوطه استفاده می‌شود. اگر نتیجه آزمایش مثبت باشد، بدین معنی است که احتمال وجود نقص بالاتر از دیگران است.

بیماران محترم برای دریافت تصاویر پزشکی خود به صورت مجازی و بدون نیاز به حضور در مرکز تابا، می توانید از طریق کلیک بر روی دکمه زیر و وارد کردن مشخصات، تصاویر پزشکی خود را دریافت کنند.

تعیین جنسیت جنین با آزمایشات سه ماهه اول بارداری

تعیین جنسیت جنین ؛ سونوگرافی
تعیین جنسیت جنین ؛ سونوگرافی

غربالگری سه ماهه اول بارداری یک تست ترکیبی شامل آزمایش خون مادر و سونوگرافی است. این غربالگری می‌تواند به عنوان قسمتی از یک آزمایش ترکیبی و یا مرحله‌ای برای تعیین جنسیت جنین و بررسی وضعیت آن استفاده شود. غربالگری سندروم داون در سه ماه اول (هفته11 تا 13) بارداری قابل انجام است. در نهایت با تفسیر همگی این آزمایش‌ها ریسک سندروم داون محاسبه می‌شود.

همان طور که همه ما می‌دانیم، یکی از روش‌های تعیین جنسیت جنین سونوگرافی است. با کمک امواج صوتی در سونوگرافی تصاویر خوب و واضحی از اندام‌ها و جنین به دست می‌آید.

مرکز تصویربرداری پزشکی تابا با استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین همکاری با کادر پزشکی مجرب؛ بهترین شرایط را برای شما عزیزان فراهم کرده تا برای انجام آزمایشات و تعیین جنسیت جنین خود هیچ گونه دغدغه‌ای نداشته باشید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مطلب سونوگرافی و غربالگری اول بارداری را مطالعه کنید.

آزمایشات سه ماهه دوم بارداری

تعیین جنسیت جنین ؛ غربالگری دوم
تعیین جنسیت جنین ؛ غربالگری دوم

غربالگری دوم بارداری که به اختصار کواد نامیده می‌شود؛ برای غربالگری سندروم داون تریزومی ۱۸ و نقص لوله عصبی و سندروم SLOS انجام می‌شود. در این آزمایش چهار ماده در خون اندازه‌گیری می‌شوند. این تست معمولاً در بین هفته ۱۵ تا ۱۸ بارداری انجام می‌شود. توجه داشته داشته باشید در این دوران تنها تعیین جنسیت جنین اهمیت ندارد؛ بلکه وضعیت جسمی و سلامتی جنین بسیار مهم‌تر است. سن جنین در انجام زمان تست در محاسبه ریسک نقش زیادی دارد بهترین روش محاسبه سن جنین سونوگرافی است. بنابراین بهتر است هنگام مراجعه به آزمایشگاه گزارش سونوگرافی خود را به همراه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب غربالگری دوم بارداری را مطالعه کنید.

نمونه‌ای از سونوگرافی که در اواسط دوران بارداری انجام می‌شود، سونوگرافی آنومالی است که سلامت کودک و رحم را بررسی می‌‌کند. این سونوگرافی بین هفته‌های 18 تا 22 بارداری برای بررسی و مشاهده وضعیت اندام‌های مهم جنین از جمله قلب، مغز، کلیه، صورت و اندام‌ها انجام می گیرد.

آزمایشات سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهۀ سوم بارداری با توجه به این که زمان زایمان نزدیک می‌شود، پزشک ممکن است آزمایش‌هایی را برای بررسی وضعیت و آمادگی شما برای زایمان درخواست کند. شناخت این آزمایش‌ها و آگاهی نسبت از آنها به شما کمک کند تا بتوانید راحت‌تر متوجه صحبت‌های پزشکتان شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله آزمایشات دوران بارداری را مطالعه کنید.

سونوگرافی چیست؟

تعیین جنسیت جنین
تعیین جنسیت جنین

سونوگرافی یا فراصوت ‌نگاری یک روش تصویربرداری پزشکی است؛ این روش استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا، تصاویری از اندام‌ها، بافت‌ها و سایر ساختارهای داخل بدن به وجود می‌آورد. سونوگرافی تصویربرداری بدون درد و بی‌خطر است و از اشعه‌های مضر استفاده نمی‌کند. در این معاینه، یک مبدل کوچک (پروب) روی پوست شما قرار می‌گیرد و امواج صوتی با فرکانس بالا را به بدن ارسال می‌کند.

این امواج صوتی توسط بافت‌های بدن منعکس می‌شوند و دوباره به مبدل بازمی‌گردند. مبدل امواج صوتی منعکس‌شده را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند و این سیگنال‌های الکتریکی توسط دستگاه سونوگرافی به تصاویر تبدیل می‌شوند. بهترین مرکز سونوگرافی شیراز ، مرکز تابا با استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌تواند تعیین جنسیت جنین را با دقت زیادی تشخیص دهد. سونوگرافی کاربردهای گسترده‌ای در پزشکی دارد. از سونوگرافی برای تشخیص و ارزیابی طیف وسیعی از بیماری‌ها و شرایط پزشکی استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای سونوگرافی عبارتند از:

  • تعیین جنسیت جنین و بررسی جنین در دوران بارداری
  • تشخیص مشکلات قلبی
  • ارزیابی جریان خون در رگ‌ها
  • تشخیص مشکلات کلیه‌ها، کبد و سایر اندام‌های داخلی
  • تشخیص سرطان
  • هدایت جراحی‌ها

سونوگرافی یک روش تصویربرداری بسیار دقیق و قابل اعتماد می‌باشد. این روش تصویربرداری می‌تواند تصاویری از بافت‌های نرم بدن ایجاد کند که با سایر روش‌های تصویربرداری قابل دستیابی نیست.

تعیین جنسیت آنلاین جنین ؛ انواع سونوگرافی

انواع مختلف سونوگرافی وجود دارد که هر نوع برای کاربرد خاصی استفاده می‌شوند. برخی از انواع سونوگرافی عبارتند از:

  • سونوگرافی شکمی: این نوع سونوگرافی برای بررسی اندام‌های شکمی مانند کبد، کلیه‌ها، کیسه صفرا و پانکراس به کار می‌رود.
  • سونوگرافی قفسه سینه: این نوع سونوگرافی برای بررسی قلب، ریه‌ها و سایر اندام‌های قفسه سینه استفاده می‌شود.
  • سونوگرافی‌ ترانس واژینال: این نوع سونوگرافی برای بررسی اندام‌های لگنی مانند رحم، تخمدان‌ها و مثانه کاربرد دارد.
  • سونوگرافی ترانس رکتال: این نوع سونوگرافی برای بررسی پروستات و سایر اندام‌های لگنی مردان استفاده می‌شود.

در ادامه به بررسی تخصصی نحوه انجام سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین می‌پردازیم.

سایت تعیین جنسیت ؛ انواع سونوگرافی بر اساس تولید تصاویر

1) سونوگرافی دو بعدی:

برای تعیین جنسیت جنین می‌توانیم از سونوگرافی دو بعدی استفاده کنیم. این نوع سونوگرافی رایج‌ترین نوع سونوگرافی است که در آن از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر دو بعدی از اندام‌ها و بافت‌های بدن استفاده می‌شود. این تصاویر به صورت صفحه‌ی دوبعدی نمایش داده می‌شوند و به عنوان یکی از روش‌های رایج برای مانیتورینگ بارداری و تعیین جنسیت جنین استفاده می‌شود.

2) سونوگرافی سه بعدی:

این نوع سونوگرافی از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر سه بعدی از اندام‌ها و بافت‌های بدن استفاده می‌شود. از این تصاویر می‌توان برای بررسی جزئیات دقیق‌تر اندام‌ها و بافت‌ها استفاده کرد.

3) سونوگرافی چهاربعدی:

این نوع سونوگرافی در واقع توسعه ‌یافته‌ترین نسخه از سونوگرافی است. از امواج صوتی برای ایجاد تصاویر سه بعدی متحرک از اندام‌ها و بافت‌های بدن استفاده می‌شود. این تصاویر می‌توانند برای بررسی حرکات اندام‌ها و بافت‌ها در زمان واقعی استفاده شوند.

سایت تعیین جنسیت ؛ انواع سونوگرافی بر اساس کاربردها :

1) سونوگرافی تشخیصی Diagnostic sonography

این نوع سونوگرافی برای بررسی اندام‌ها و بافت‌های بدن برای تشخیص بیماری‌ یا ناهنجاری‌ها استفاده می شود.

2)  سونوگرافی درمانیtherapeutic sonography

سونوگرافی درمانی برای هدایت درمان های پزشکی مانند تزریق داروها یا انجام جراحی‌های کم تهاجمی استفاده می‌شود.

3) سونوگرافی بارداری prenatal sonography

این نمونه از سونوگرافی در دروران تعیین جنسیت جنین برای بررسی سلامت مادر و جنین در دوران بارداری استفاده می‌شود.

سونوگرافی تعیین جنسیت جنین چگونه انجام می‌شود؟

تعیین جنسیت جنین |سونوگرافی
تعیین جنسیت جنین |سونوگرافی

سونوگرافی یکی از معمول‌ترین روش‌ها برای تعیین جنسیت جنین است. سونوگرافی تعیین جنسیت جنین یک روش تصویربرداری بدون درد است؛ که با استفاده از امواج صوتی برای تولید تصاویر از جنین در رحم مادر استفاده می‌شود. این روش معمولاً بین هفته‌های 18 تا 22 بارداری انجام می‌شود؛ زمانی که اندام‌های تناسلی جنین به اندازه کافی رشد کرده‌اند تا قابل تشخیص باشند.

برای انجام سونوگرافی تعیین جنسیت جنین ، شما روی تخت مخصوص سونوگرافی دراز می‌کشید. سپس، تکنسین سونوگرافی ژل مخصوصی را روی شکم شما می‌زند و یک دستگاه دستی روی آن می‌لغزد. این دستگاه امواج صوتی را به داخل رحم شما می‌فرستد و امواج بازتابی را به عنوان تصاویر روی یک صفحه نمایش، نشان می‌دهد.

در این مرحله، اندازه و شکل اعضای جنین قابل تشخیص است و جنسیت جنین نیز مشخص می‌شود. تکنسین سونوگرافی از تصاویر برای بررسی سلامت و تعیین جنسیت جنین آن استفاده می‌کند. پس از پایان آزمایش، ژل پاک می‌شود و پزشک نتایج را با شما در میان می‌گذارد. در صورت تمایل می‌توانید نسخه‌های چاپ شده سونوگرافی را دریافت کنید. اگر پزشک شما بخواهد اطلاعات بیشتری در مورد سلامت کودک شما به دست آورد، گاهی ممکن است آزمایش‌های اضافی را درخواست کند.

پزشک به شما توصیه می‌کند که چگونه برای سونوگرافی خود آماده شوید. ممکن است از شما خواسته شود که تا 6 لیوان آب قبل از آزمایش بنوشید تا مثانه شما پر شود. این به پزشک شما در تصاویر سونوگرافی دید بهتری از کودک می‌دهد. ممکن است از شما خواسته شود که تا پایان آزمایش ادرار نکنید.

نکته مهم در خصوص تعیین جنسیت جنین !

ممکن است در طول فرآیند سونوگرافی برای تعیین جنسیت جنین از شما خواسته شود که لباس بیمارستان را بپوشید. اسکن به طور کلی بدون درد است، اما اگر علائم ناراحتی را تجربه کردید؛ به تکنسین اطلاع دهید. سونوگرافی شما معمولاً در حدود 30 دقیقه به پایان می‌رسد. در برخی موارد، ممکن است تعیین جنسیت جنین در سونوگرافی قابل تشخیص نباشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

چرا گاهی تعیین جنسیت جنین در سونوگرافی با مشکل مواجه می‌شود؟

گاهی اوقات تعیین جنسیت جنین در سونوگرافی با مشکل روبرو می‌شود. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد، از جمله:

1. موقعیت جنین:

اگر جنین در موقعیت مناسبی قرار نداشته باشد، پزشک ممکن است نتواند اندام‌های تناسلی آن را به درستی مشاهده کند. بنابراین تعیین جنسیت جنین دقیق نخواهد بود.

2. اندازه جنین:

اگر جنین خیلی کوچک باشد، اندام‌های تناسلی آن ممکن است به اندازه کافی رشد نکرده باشند تا بتوان آن‌ها را به راحتی مشاهده کرد.

3. عدم همکاری جنین:

اگر جنین در سونوگرافی حرکت کند یا دست و پای خود را ببندد؛ پزشک ممکن است نتواند اندام‌های تناسلی آن را به طور واضح مشاهده کند.

4. چاقی مادر:

در برخی موارد، چاقی مادر می‌تواند باعث کاهش وضوح تصویر و دسترسی به مناطق مشخصی از جنین شود که برای تعیین جنسیت جنین لازم است.

5. تجهیزات سونوگرافی:

کیفیت تجهیزات سونوگرافی و مهارت فنی اپراتور نیز می‌تواند بر توانایی تشخیص جنسیت جنین تأثیرگذار باشد. تجهیزات با کیفیت پایین یا نقص فنی می‌توانند باعث اشتباهات در تشخیص شوند. دقت تعیین جنسیت جنین با سونوگرافی ممکن است به دلیل عوامل بیولوژیکی مانند اندازه کوچک و تمایز ناقص اندام تناسلی خارجی، بیش فعالی جنین، بند ناف بین ران‌ها، وضعیت نامناسب جنین یا عوامل فنی از جمله مشکل در به دست آوردن کاهش یابد.

به طور کلی، بهترین زمان برای تعیین جنسیت جنین با استفاده از سونوگرافی، هفته 18 بارداری است. در این هفته، اندام‌های تناسلی جنین به اندازه کافی رشد کرده‌‌‌‌‌اند تا بتوان آن‌ها را به راحتی مشاهده کرد. با این حال، حتی در این هفته نیز احتمال تشخیص نشدن جنسیت جنین وجود دارد. اگر تعیین جنسیت جنین در سونوگرافی با مشکل مواجه شود، پزشک ممکن است توصیه کند که سونوگرافی دیگری در هفته های بعدی انجام شود. همچنین، می‌توان از روش‌های تشخیصی غیرتهاجمی دیگری مانند آزمایش خون تعیین جنسیت جنین استفاده کرد.

  • قرارگیری نامناسب جنین
  • حجم کم مایع آمنیوتیک
  • ضخامت زیاد چربی شکم مادر

آزمایش تعیین جنسیت | روش‌های دیگر تعیین جنسیت جنین:

تعیین جنسیت جنین | روش های دیگر
تعیین جنسیت جنین | روش های دیگر

1. آزمایش خون مادر:

 این آزمایش که به نام آزمایش NIPT (Non-Invasive Prenatal Testing) نیز شناخته می‌شود، برای بررسی DNA جنین در خون مادر استفاده می‌شود. این آزمایش تعیین جنسیت می‌تواند جنسیت جنین را با دقت بالایی تشخیص دهد و همچنین برای تشخیص اطلاعات ژنتیک جنین استفاده می‌شود.

2. آزمایش تعیین جنسیت جنین | آمنیوسنتز:

این آزمایش تعیین جنسیت جنین که یک روش تهاجمی است، برای برداشتن مقداری از مایع آمنیوتیک از اطراف جنین استفاده می‌شود. این آزمایش می‌تواند جنسیت جنین را با دقت بالایی تشخیص دهد، اما خطراتی مانند سقط جنین را نیز به همراه دارد. در هفته‌های ۱۶ تا ۲۰: این روش نیازمند دریافت نمونه از آمنیون به وسیله سوزن است. این نمونه حاوی سلول‌های جنین است و می‌توان از طریق تحلیل ژنتیکی آن جنسیت جنین را تشخیص داد.

3. آزمایش CVS:

این نمونه از آزمایش تعیین جنسیت جنین یک روش تهاجمی است، که برای برداشتن مقداری از بافت جفت از رحم مادر استفاده می‌شود.

4. آزمایش پروفایل بیوفیزیکال در تعیین جنسیت جنین

در بارداری‌های پرخطر و در مواردی که احتمال زایمان دیرتر از موعد وجود داشته باشد؛ پزشک ممکن است از آزمون پروفایل بیوفیزیکال برای بررسی سلامت جنین استفاده کند. این آزمایش، یک آزمایش بدون خطر و آسان است که ترکیبی از یک سونوگرافی به همراه تست بدون استرس است. پزشک در سونوگرافی، وضعیت تنفسی، وضعیت ماهیچه‌ها و حرکت جنین و همچنین حجم مایع آمنیوتیک را بررسی می‌کند. این نتایج در کنار نتایج تست بدون استرس که در آن ضربان قلب جنین هنگام حرکت بررسی شده است؛ نتیجۀ آزمون پروفایل بیوفیزکال را تشخیص می‌دهد.

آزمایش تعیین جنسیت

تعیین جنسیت جنین | آزمایش تعیین جنسیت
تعیین جنسیت جنین | آزمایش تعیین جنسیت

آزمایش تعیین جنسیت به عنوان یک روش متداول برای تشخیص جنسیت جنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آزمایش‌ها معمولاً بر اساس ویژگی‌های فیزیکی و بیولوژیکی فرد، مثل نوع کروموزوم‌ها، هورمون‌ها و سایر علائم جنسیتی، انجام می‌شوند. آزمایش تعیین جنسیت جنین در جامعه پزشکی و بیولوژی به منظور تشخیص جنسیت نوزادان، تعیین جنسیت در موارد پزشکی و ژنتیکی و همچنین تشخیص جنسیت در مواردی مانند وراثت بیماری‌های خاصی استفاده می‌شود. با این حال، باید توجه داشت آزمایش تعیین جنسیت شمال معاینات گسترده‌ای می‌شود. در قسمت‌های قبل معاینات مربوط به تعیین جنسیت جنین را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

سایت تعیین جنسیت جنین

با ورود به دنیای اینترنت و پیشرفت فناوری، سایت‌ تعیین جنسیت به عنوان یک ابزار مورد توجه قرار گرفته‌اند. این سایت‌ها با ارائه آزمون‌های متنوع و البته بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده، سعی در تشخیص جنسیت فرد دارند. با استفاده از این سایت‌ها، می‌توان به طور نسبی جنسیت فرد را تعیین کرد و اطلاعاتی درباره وی کسب کرد. اما باید توجه داشت که این سایت‌ها معمولاً بر اساس الگوریتم‌هایی که بر مبنای ویژگی‌های مشخصی از متن یا داده‌های دیگر استوار هستند، عمل می‌کنند.

استفاده از سایت‌ تعیین جنسیت هر چند می‌تواند در برخی موارد مفید باشد؛ اما باید به محدودیت‌های آن نیز توجه کرد. فرآیند تعیین جنسیت کاملاً بر اساس اینترنت و الگوریتم‌ها اصلا دقیق نیست و برای تعیین جنسیت جنین به صورت دقیق باید معاینات پزشکی را با مشورت پزشک انجام داد.

تعیین جنسیت آنلاین جنین

تعیین جنسیت جنین |تعیین جنسیت آنلاین
تعیین جنسیت جنین | تعیین جنسیت آنلاین

تعیین جنسیت آنلاین جنین به یکی از ابزارهای مورد توجه تبدیل شده است. با پیشرفت فناوری و توسعه الگوریتم‌ها، سایت‌ها و برنامه‌های تعیین جنسیت آنلاین جنین به مردم امکان می‌دهند تا با وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند نام، تاریخ تولد و عکس، تعیین جنسیت جنین را انجام دهند. باید توجه داشت که تعیین جنسیت آنلاین جنین بر اساس الگوریتم‌ها و داده‌های ورودی استوار است و اطلاعات به دست آمده از آن اصلا دقیق نیست. عواملی مانند نام کاربر که ممکن است جنسیت نامعلومی داشته باشد، یا تاریخ تولدی که برخی از افراد آن را اشتباه وارد کنند، می‌تواند بر دقت نتیجه‌ها تأثیر بگذارد.

به صورت کلی برای تعیین جنسیت جنین تنها معیار درست معاینات پزشکی و آزمایشاتی است که متخصص توصیه می‌کند. در غیر این صورت تعیین جنسیت آنلاین جنین و سایت‌ تعیین جنسیت جنین ابزارهای مورد اعتمادی نیستند.

سخن پایانی:

به طور کلی، سونوگرافی یک روش ایمن و بدون عارضه برای تعیین جنسیت جنین است. خطرات احتمالی آن بسیار نادر است و مزایای آن معمولاً بیشتر از خطرات آن است. مرکز تابا با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از بروزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها این احتمال را به کمترین میزان ممکن می‌رساند.

منابع: ultrasound

انتشار: الهام صمصامیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *